Polscy e-konsumenci chętnie kupują w sieci. Okazuje się jednak, że częściej dokonywaliby zakupów online gdyby koszty dostawy były niższe. Klienci podkreślają również, że możliwość zapłacenia za towar mniej niż w sklepie tradycyjnym jest powodem, dla których decydują się na e-zakupy. Dobrą zachętą byłaby dla nich wyższa jakość produktów, lepsza obsługa klienta i ułatwienie korzystania ze sklepów internetowych. W naszym artykule wyjaśniamy co jeszcze motywuje polskich internautów do częstszych zakupów online.
Każdy e-przedsiębiorca zastanawia się często nad sposobami, które sprawiłyby, żeby polscy e-konsumenci częściej kupowaliby online w ich sklepach. Na szczęście odpowiedź można znaleźć w regularnie sporządzanych raportach o rynku e-commerce.
Co nas motywuje do e-zakupów?
Okazuje się, że ankietowani e-konsumenci jako powód robienia zakupów w sieci podawali najczęściej niższe koszty dostawy. Odpowiedziało tak aż 71% badanych użytkowników komputerów stacjonarnych, 69% użytkowników laptopów, 66% użytkowników smartfonów i 62% użytkowników tabletów. Należy jednak zaznaczyć, że niezależnie od wykorzystywanego urządzenia większość respondentów wskazała również, że warto kupować online za względu na niższe ceny towaru niż w sklepach tradycyjnych i zniżkę dla osób kupujących przez Internet.
Co nas zniechęca do e-zakupów?
Jeśli chodzi o czynniki zniechęcające e-konsumentów do zakupów online w konkretnych sklepach to są to zdarzające się wysokie koszty dostawy. E-sklepy obniżające koszty transportu towaru i stosujące korzystną politykę dostaw, są o wiele chętniej odwiedzane przez e-konsumentów. Niestety niektóre e-sklepy ukrywają koszty dostawy w cenie produktu. Taki zabieg nie przyniesie długofalowych korzyści i bardzo źle wróży takiemu e-przedsiębiorcy. Wynika to z tego, że znaczna część internautów odwiedzających sklepy internetowe korzysta również z porównywarek cen. Istnieje więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że konsument, który to zauważy, nie skorzysta już więcej z oferty danego sklepu. Warto również pamiętać, że ważna jest nie tylko cena dostawy i towaru. Spora część e-klientów deklaruje, że częściej kupowaliby w sieci, gdyby jakość sprzedawanych produktów była wyższa, obsługa klienta lepsza a samo korzystanie z e-sklepów łatwiejsze.