Każdy e-przedsiębiorca musi wybrać właściwego pośrednika internetowych płatności. Nie jest to decyzja prosta, dlatego warto znać dobrze rynek e-commerce i wiedzieć, na co szczególnie zwracać uwagę i czego unikać w trakcie sprawdzania ofert pośredników oraz jakie są najlepsze metody płatności online. Dobry system płatności internetowych powinien być korzystny dla obu stron, zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego. Oto podstawy, które pomogą wybrać dostawcę płatności internetowych, odpowiedniego do potrzeb Twojego e-biznesu.
Dzisiejsi e-konsumenci są bardzo zróżnicowaną grupą klientów pod względem potrzeb i preferencji. Dlatego należy zadbać o to, aby każdy korzystający z usług danego sklepu internetowego był zadowolony. Oznacza to wprowadzenie różnorodnych rozwiązań, z których można dowolnie wybierać według swoich konsumenckich upodobań. Bardzo ważną kwestią jest zapewnienie odpowiedniej liczby dostępnych kanałów płatności. W ten sposób każdy e-klient znajdzie najwygodniejszą dla siebie metodę płatności i chętnie dokona następnego zakupu. Pamiętaj, że im większa liczba opcji, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrealizuje transakcję.
Kilka rozwiązań
Oferta oparta na wielu sposobach płatności online to podstawa działalności każdego e-biznesu. Ważne jest, aby pośrednik zapewniał bezpieczeństwo danych oraz transakcji, jak również wygodę i krótki czas całej operacji. Zawsze należy sprawdzać wiarygodność danego pośrednika, ponieważ każdy chwali się samymi zaletami. Najlepiej zapoznać się z referencjami innych klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz właścicieli innych sklepów internetowych. Koniecznie sprawdź wszelkie certyfikacje i posiadane przez pośrednika uprawnienia. Warto wiedzieć, że każdy serwis, który oferuje płatności kartą, powinien posiadać certyfikat PCI DSS Level 1. Instytucja taka powinna znajdować się też na liście podmiotów partnerskich jednego z liderów w zakresie elektronicznych usług finansowych. W razie wątpliwości zawsze możesz skorzystać ze sprawdzonych i szeroko znanych pośredników, jak np. Dotpay. Zaletą dla dostawcy jest oferta szybkiej i prostej integracji oprogramowania e-sklepu z systemem płatności. W końcu sprawne działanie witryny e-sklepu to zazwyczaj klucz do jego sukcesu.
Pamiętaj o opłatach
Większość operatorów chwali się wyjątkowo niską prowizją. Oczywiście w ten sposób próbują zachęcić do skorzystania ze swoich usług. Najczęściej prowizja faktycznie jest niska, jednak nie dla wszystkich banków. Otóż popularne placówki bankowe są droższe, tak że wysokość prowizji może wahać się między 0,9 a 2,8% za przelew. W przypadku poszczególnych usługodawców trzeba też uiszczać stałą opłatę w wysokości kilkudziesięciu groszy za każdy przelew. Warto więc analizować koszty obsługi płatności pod względem całościowego rachunku.