Zgodnie z prowadzonymi regularnie raportami o rynku e-commerce liczba osób, które płacą za produkty i usługi za pomocą urządzeń mobilnych wzrasta. Mowa o 150 % wzroście w perspektywie jednego roku. Dane są dość zaskakujące, ponieważ jeszcze niedawno strony mobilne największych sprzedawców notowały dość niewielką liczbę m-transakcji. Według specjalistów użytkownicy urządzeń mobilnych i ich aktywność konsumencka w sieci doprowadzą do dominacji smartfonów i tabletów na rynku e-commerce.
Wskazuje się, że elementem zniechęcającym użytkowników urządzeń mobilnych do płatności przeprowadzanych przy użyciu smartfonu czy tabletu, był zbyt skomplikowany system obsługujący realizację transakcji. Poprzez wprowadzenie narzędzi umożliwiających zakupy za pomocą dotyku, autoryzacja takiej transakcji przebiega w łatwy i szybki sposób za pomocą odcisku linii papilarnych. Według aktualnych prognoz, rozwój narzędzi operujących w tym obszarze wpłynie poważnie na rozwój e-commerce na urządzeniach mobilnych.
Potrzeby klientów
Młode pokolenie jest mocno nastawione na szybkie i dynamiczne zmiany w kierunku nowych technologii komunikacyjnych. To na, co zwracają uwagę to przede wszystkim indywidualne podejście do klienta. Dość dużym wyzwaniem będzie określenie tych unikalnych intencji klientów wynikających z ich natury, zwyczajów i skłonności oraz kontekstu każdorazowej interakcji. Kolejny ważny krok to przesunięcie punktu ciężkości z gromadzenia informacji na ich przetwarzanie i analizy w czasie rzeczywistym. Warto wykorzystać zaawansowane metody analityczne do stałego monitorowania zaangażowania i wzbudzania lojalności u pozyskanych klientów. Takie właśnie rzeczy przekładają się na realne wyniki biznesowe e-przedsiębiorstw. Eksperci zaznaczają, że komórkowy szał zakupowy najpierw dotknie państwa wysoko rozwinięte, jednak już od 2018 roku liczba użytkowników smartfonów oraz urządzeń mobilnych korzystających z m-płatności na całym świecie sięgnie aż 50%. Nic dziwnego, że serwisy płatności, jak Dotpay oferują swoim klientom usługi z zakresu płatności mobilnych.
Walcz z konkurencją
Oczywiście z komórkowej aktywności konsumenckiej będzie mogło skorzystać wielu e-przedsiębiorców. Nie oznacza to jednak, że każdy odniesie sukces. Konieczne będzie dokładne zadbanie o dostosowanie swoich platform internetowych do potrzeb tych ciągle zmieniających się trendów rynkowych. Jest to bardzo ważna kwestia, która w najbliższej przyszłości może przesądzić o być albo nie być wielu e-sklepów. Może to być zatem element pozwalający zbudować przewagę konkurencyjną na wymagającym i dynamicznie zmieniającym się rynku.