Dla każdego sklepu działającego online porzucone koszyki stanowią poważny problem. Po zainwestowaniu czasu, wysiłku i zasobów finansowych w pozyskanie klientów, przedsiębiorcom trudno zrozumieć, dlaczego konsumenci porzucają koszyk z zakupami i nie finalizują transakcji. Tymczasem, przyczyny mogą być zupełnie prozaiczne, więc łatwo zapobiec takim sytuacjom. Najczęściej chodzi po prostu o zbyt skomplikowany i za długi proces zakupowy oraz o bezpieczeństwo transakcji w sieci.
Etap kasowania powinien być niezwykle szybki i łatwy
Jednym z poważniejszych błędów jest oczekiwanie od kupujących wypełnienia szeregu formularzy – chyba, że sprzedawca jest jedynym sklepem oferującym konkretny produkt, co jest dosyć nieprawdopodobne w dobie Internetu i ogromnej konkurencji na e-rynku.
Jako konsumenci chcemy, aby proces zakupu był jak najbardziej uproszczony. Zastanówmy się nad strategią sklepów takich, jak Amazon. Pozwalają one na zakupy za pomocą jednego kliknięcia. To szybka i wygodna metoda zakupów. Tak długo, jak jesteśmy zalogowani, możesz kupić dowolną ilość produktów, bez konieczności opuszczania witryny sklepu. Płatności one click oferuje obecnie większość dostawców płatności online.
Oczywiście, może to prowadzić do prostych błędów, zwłaszcza w przypadku produktów cyfrowych, a zabezpieczanie zwrotów może być nieco bardziej skomplikowane. Aby uniknąć frustracji i komplikacji, sprzedawca powinien mieć jasno określoną politykę zwrotu pieniędzy, umożliwiającą klientom powiadomienie ich o błędnych zakupach w określonym terminie, aby otrzymać zwrot pieniędzy.
Próba kuszenia klientów dodatkowymi ofertami lub produktami za pośrednictwem wyskakujących okienek spowoduje jedynie zwiększenie przeszkód. Należy zadbać o to, aby etap realizacji transakcji był jak najszybszy i przyjazny dla użytkownika.
Płatności muszą być bezpieczne
Kupujący są dziś bardziej zaawansowani technologicznie, niż kiedykolwiek. Każda witryna e-commerce musi mieć adres URL HTTPS, aby zagwarantować klientom, że ich dane osobowe i finansowe są bezpiecznie przechowywane. Klienci w mgnieniu oka opuszczają witrynę sklepu, jeśli nie mają do niego zaufania. Sprzedawcy powinni zatem upewnić się, że korzystają z usług bezpiecznego dostawcy płatności, wyświetlają symbole certyfikatów SSL w widocznym miejscu, aby wzmocnić swoją wiarygodność oraz zapewniają łatwy dostęp do wsparcia, aby rozwiać wszelkie obawy klientów. Raz utraconego zaufania konsumentów z pewnością nie uda się odzyskać. Dlatego należy unikać każdego błędu jeśli chodzi o bezpieczeństwo transakcji.