Wbrew pozorom prowadzenie e-biznesu nie należy do najłatwiejszych zadań. Oczywiście jest to idealna opcja dla tych, którzy chcą rozruszać swoją działalność przy małym nakładzie finansowym, jednak wymaga konkurowania z innymi, dobrze już znanymi e-sklepami. To właśnie ogrom konkurencji jest głównym wyzwaniem dla e-przedsiębiorców, jednak ma to swoje pozytywne skutki. Wszelkie złe praktyki biznesowe zostały w dużym stopniu wyeliminowane, co przełożyło się na zwiększenie zaufania konsumentów do e-sklepów. Teraz o wiele częściej kupują w Internecie i interesują się wszelkimi nowinkami. Otworzenie e-biznesu jest więc świetnym pomysłem dla ambitnych i kreatywnych przedsiębiorców. Jeśli marzysz o prowadzeniu własnej e-działalności, warto pamiętać o kilku zasadach. Oczywiście nie istnieje żaden złoty przepis na osiągnięcie sukcesu, ale postępując zgodnie z naszymi wskazówkami unikniesz niepotrzebnych problemów, które mogłyby przyczynić się do upadku Twojej działalności. Okazuje się bowiem, że początkujący e-przedsiębiorcy często nieświadomie popełniają kardynalne błędy, które kosztują ich utratę zaufania klientów. Należy pamiętać, żeby zawsze brać pod uwagę potrzeby i oczekiwania e-konsumentów! Czego unikać?Czasy, kiedy w sieci panoszyły się lewe interesy, działające tak, że konsumenci nie otrzymywali produktu, który zamówili, minęły już bezpowrotnie. Tak samo jak zwiększyła się konkurencja na rynku e-commerce, tak samo wzrosła świadomość konsumencka. Przedsiębiorcy walczą o klientów, którzy wymieniają się na forach złymi doświadczeniami. Nie warto zatem ukrywać dodatkowych kosztów lub zatajać informacji o cenie ostatecznej produktu lub usługi, ponieważ raz zrażony klient już do nas nie wróci a przy tym zaalarmuje pozostałych użytkowników, że w danym sklepie lepiej nie kupować. Nie bagatelizuj zatem pozycji swojego potencjalnego klienta. To on jest najważniejszy! Powinniśmy dążyć do tego, żeby zbudować stałą bazę zaufanych klientów, ponieważ tylko w ten sposób utrzymamy się na rynku.Przede wszystkim spójnośćTwoja witryna powinna wysyłać spójną informację o tym, czym się zajmujesz i jak działasz. Unikaj wszelkich dwuznaczności lub niedomówień, ponieważ wysyłają do zainteresowanych sygnał, że coś jest nie tak. Zadbaj zatem o to, aby wszelkie informacje o firmie i dane kontaktowe były łatwo widoczne. Równie ważna jest jakość obsługi klienta i czas, w jakim odpowiadamy na maile konsumentów. Pamiętaj, aby zamieścić wszelkie potrzebne informacje o procedurze zwrotu w razie niezadowolenia z otrzymanego towaru. Zaoferuj również szeroki wachlarz metod płatności online, z których każdy będzie mógł wybrać formę dogodną dla siebie. Najbezpieczniejszym wyjściem jest nawiązanie współpracy z certyfikowanym pośrednikiem, jak Dotpay. |