Wkładasz tyle wysiłku w utrzymywanie użytkowników na swojej witrynie i powiększanie bazy lojalnych klientów. Ale wciąż przychodzą i odchodzą lub porzucają wózek na ostatnim etapie procesu zakupu. Jakie są, więc główne powody porzucania koszyka i co możesz zrobić, aby zatrzymać klientów w swoim sklepie? Musisz wiedzieć, że większości odwiedzających łatwo opuścić witrynę z powodu anonimowości. Mogą zmienić zdanie w dowolnym momencie, co w stacjonarnym sklepie jest znacznie trudniejsze.
Dlaczego kupujący porzucają swój koszyk?
Istnieje wiele powodów, dla których kupujący online nie kończą transakcji. Najczęściej ostatecznie decydują, że nie potrzebują danych produktów. Część chce przeprowadzić rozeznanie w innych sklepach internetowych. Wielu znajduje korzystniejsze ceny lub warunki dostawy u konkurencji. Dlatego największą szansą dla Ciebie jest wyświetlenie lepszej oferty lub zachęty, aby przekonać klientów, że potrzebują Twojego produktu. Co zwiększa ryzyko porzucenia koszyka?
Skomplikowane zamówienie
Wielu klientów nie ma czasu na zakupy w Internecie. Odwiedzając sklep internetowy, prawdopodobnie już wiedzą, czego szukają, więc chcą kupić produkt szybko i bez żadnych zakłóceń. Skomplikowany proces o zbyt dużej liczbie kroków doprowadza ich do frustracji i może być przyczyną porzucenia koszyka i utraty dochodów. Daj klientom prostą ścieżkę zakupową ze wskaźnikiem postępu, aby mogli zobaczyć, na jakim etapie jest wykonywanie zamówienia i wiedzieć, ile jeszcze kroków zostało do ukończenia procesu.
Wymuszone tworzenie konta
Niektórzy ludzie, którzy chcą kupić tylko jedną rzecz (i chcą to zrobić szybko), nie są zadowoleni, gdy zmusza się ich do rejestracji. Nikt nie lubi stać w długiej kolejce. Dlatego skracaj czas przetwarzania i ułatwiaj klientom płacenie. Jednym z najlepszych sposobów jest zapewnienie opcji "Kup, jako gość”. Gromadzenie danych klientów poprzez rejestrację pomaga zarządzać komunikacją z nimi, ale brak możliwości zakupu przez niezarejestrowanych klientów ma bezpośredni wpływ na liczbę porzuconych koszyków. Aby zwiększyć liczbę rejestracji, możesz stworzyć specjalną ofertę dla użytkowników, którzy ukończyli proces rejestracji. Nie zapomnij o szybkiej i prostej rejestracji.
Nieoczekiwane dodatkowe koszty
Wszyscy kochamy niespodzianki, pod warunkiem, że są dobre. Jeśli pojawia się dodatkowy koszt, który zwiększa ostateczna cenę produktu możesz mieć pewność, że większość użytkowników odłoży zakup. Jeśli są jakieś dodatkowe opłaty, pokaż je na stronie produktu i nie próbuj niczego ukrywać. Utrzymuj koszty wysyłki widoczne na stronie kasy i pozwól klientom zobaczyć je przed rozpoczęciem procesu płatności. Zapewnij kupującym podgląd koszyka z ceną końcową.