Sklep internetowy powinien zapewnić swoim klientom jak najszerszy wachlarz sposobów płatności za zakupione towary lub usługi. Do dwóch najpopularniejszych metod płatności należą bez wątpienia tradycyjne przelewy oraz szybkie płatności elektroniczne. Która z tych form jest lepsza? Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań konkretnego konsumenta.
Tradycyjny przelew bankowy
Początki handlu internetowego to ogromna popularność tradycyjnych przelewów bankowych, jako sposobu zapłaty. Dziś jednak ta forma płatności bardzo traci na popularności. Tradycyjny przelew bankowy wiąże się przede wszystkim z bardzo długim czasem oczekiwania na jego realizację. Klienci sklepów internetowych nie mogą dziś i nie chcą czekać tak długo aż pieniądze dotrą do odbiorcy. W oczywisty sposób przekłada się to, bowiem na czas realizacji zamówienia. Przelew tradycyjny nie jest również najbardziej wygodną formą zapłaty. Klient sklepu internetowego musi samodzielnie wypełnić odpowiedni blankiet oraz udać się na pocztę lub do oddziału banku, aby zlecić przelew środków. Takie formalności odstraszają wielu konsumentów. Cały czas istnieje jednak pewna grupa klientów, tradycjonalistów, którzy nie wyobrażają sobie innego sposobu płacenia za zakupy internetowe.
Szybkie płatności online
Coraz popularniejsze stają się obecnie specjalne systemy płatności internetowych. Komfort takiej metody płatności jest ogromny. Formularz płatności jest automatycznie wypełniany przez system, a klient musi jedynie zalogować się do swojego systemu bankowości elektronicznej i dokonać autoryzacji przez podanie jednorazowego kodu. Zaletą szybkich płatności online jest bardzo szybka informacja zwrotna o realizacji transakcji, która trafia zarówno do kupującego, jak i sprzedającego. Klient nie musi, więc zastanawiać się, czy transakcja przebiegła poprawnie, zaś sprzedawca może od razu rozpocząć realizację zamówienia.
W ten sposób możemy przelać dowolną kwotę na konto odbiorcy, w bardzo szybkim czasie za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Klienci doceniają wygodę takiego rozwiązania. Możliwość dokonywania przez klientów e-płatności niezwykle pozytywnie wpływa na wizerunek sklepu internetowego. Jest on z pewnością oceniany, jako bardziej nowoczesny oraz wiarygodny. Przyciąga, zatem szersze grono klientów.