Szybkość, wygoda, bezpieczeństwo. Automatyzacja pewnych procesów może przynosić mnóstwo korzyści. Dlatego tak wielu sprzedawców korzysta coraz chętniej z płatności cyklicznych. W każdym cyklu rozliczeniowym pieniądze pojawiają się automatycznie na ich kontach bez konieczności wysyłania nowych faktur. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Istnieje wiele dodatkowych zalet płatności cyklicznych.
Bardziej przewidywalne przepływy pieniężne
Dzięki płatnościom cyklicznym właściciele firm doskonale wiedzą, ile pieniędzy firma otrzyma w każdym cyklu rozliczeniowym. W związku z tym mogą w bardziej przemyślany sposób podejmować lepsze decyzje dotyczące przyszłości, w tym: zarządzania zapasami (w przypadku towarów fizycznych), premier nowych produktów lub usług, zarządzania łańcuchem dostaw czy rotacji (zatrudniania i zwalniania) pracowników.
Wyższa retencja klientów
W przypadku jednorazowych zakupów sprzedawcy muszą nieustannie pozyskiwać dodatkowe źródła przychodów. Znalezienie nowych klientów staje się niezbędne, aby firma rozwijała się i rozszerzała zakres działalności. Za sprawą cyklicznych płatności mogą natomiast zachować dotychczasowych klientów. Ma to dodatkową zaletę, którą jest obniżenia kosztów marketingu. Pozyskiwanie nowych klientów jest zwykle droższe, niż utrzymanie dotychczasowych.
Łatwiejsze pozyskiwanie klientów
Płatności cykliczne pozwalają na bardziej konkurencyjne ceny produktów i usług. Klienci zamiast płacić jedną wysoką cenę za produkt czy usługę, mają rozłożone koszty na kilka cykli rozliczeniowych. Nie wszyscy klienci zdecydowaliby się na jednorazową wpłatę 1200 zł za roczne członkowstwo na siłowni. Ale 12 miesięcznych rat po 100 zł brzmi o wiele rozsądniej.
Mniej opóźnień w płatnościach
Opóźnienia w płatnościach mogą być ogromnym obciążeniem dla firmy - zarówno pod względem pieniędzy, jak i czasu. Dzięki cyklicznym rozliczeniom właściciel firmy nie musi zamartwiać się o zaległe płatności. Pieniądze trafiają automatycznie na firmowe konto bez konieczności sprawdzania czy wysyłania przypomnień.
Natychmiastowa informacja zwrotna
Płatności cykliczne pomagają skrócić cykl sprzedaży, pozwalając na szybszą reakcję i dokonywanie pewnych zmian. Przypuśćmy, że sprzedawca zauważa nagły spadek liczby subskrypcji albo wręcz odwrotnie, firma odnotowuje szybki wzrost sprzedaży. Tak czy inaczej, przyczyna prawdopodobnie wynika z ostatniej zmiany w marketingu, produkcie lub usłudze (w poprzednim cyklu rozliczeniowym). Jeśli zmiana była zła, ma szansę ją natychmiast naprawić. Jeśli była dobra, może ją powielać.