Rozwój branży e –commerce w znacznej mierze zależy od wprowadzania nowych technologii. Klienci sklepów elektronicznych oczekują możliwości korzystania z zaawansowanych narzędzi, które pozwolą im łatwiej i szybciej dokonywać płatności w sieci. Coraz większa grupa e-konsumentów płaci za dokonane zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych, głównie smartfonów, które towarzyszą nam przecież zawsze i wszędzie. Czy zatem oferowanie swoim klientom m-płatności jest obecnie niezbędne do osiągnięcia sukcesu w handlu elektronicznym?
Płatności za pomocą urządzeń mobilnych
Nie da się zaprzeczyć, że polska branża e-commerce podąża z duchem czasu. Sprzedaż bezgotówkowa już dawno stała się faktem, operatorzy szybkich przelewów internetowych rosną w siłę, a wielu e-klientów nie wyobraża już sobie płacenia w sieci za pomocą gotówki. Ogromna część z nas korzysta również z urządzeń mobilnych. One także przechodzą ogromną metamorfozę. Co chwilę pojawiają się nowsze, bardziej nowoczesne i funkcjonalne modele. Wydaje się, więc koniecznością dostosowanie do nich systemów sprzedażowych, tak, aby zarówno samo zrobienie zamówienia, jak i dokonanie płatności nie sprawiało żadnych trudności.
Słowem kluczem jest w tym przypadku responsywność, czyli możliwość łatwego przystosowania do każdego, nawet najmniejszych rozmiarów, urządzenia mobilnego. Responsywna bramka płatności dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana. Opcja płatności mobilnych, a więc odpowiednie bramki płatności powoli stają się wymogiem dla każdego sklepu internetowego, który nie tylko chce zaistnieć na rynku, ale również zdobyć jak najszersze grono klientów. Rozpoczynając działalność w sieci warto zastanowić się nad podjęciem współpracy z jednym z największych w Polsce operatorów płatności elektronicznych, firmą Dotpay.
Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych
Dotpay proponuje obsługę transakcji bezgotówkowych o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa. Spełnia wszelkie standardy bezpieczeństwa i posiada wszystkie konieczne certyfikaty. Dlatego tak wiele firm decyduje się na usługi tego serwisu. Przecież mniej problemów związanych z płatnościami oznacza, że przedsiębiorca może bardziej skupić się na właściwym celu swojej działalności. Podstawowym zadaniem właściciela sklepu jest w tym momencie zadbanie o taką aplikację mobilną, która usprawni sprzedaż. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest np. brak konieczności zakładania konta lub akceptowania długiego regulaminu przed dokonaniem zakupu. Im mniej kroków prowadzi do sfinalizowania transakcji, tym lepiej. Minimalizm jest bardzo pożądaną cechą sprzedażowych aplikacji mobilnych.