Jeśli jesteś początkującym lub małym przedsiębiorcą w branży e-commerce, na pewno wiesz, jak istotne z punktu widzenia obsługi klienta jest zapewnienie mu najlepszych sposobów płatności. Obecnie technologia rozwija się dosłownie z dnia na dzień, a metody popularne nawet 2-3 lata temu odchodzą w zapomnienie lub są mocno zdezaktualizwane. Dlaczego warto wprowadzić automatyzację płatności w Twojej firmie? Jak obrót bezgotówkowy wpłynie na szybki rozwój Twojej działalności? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!
Zalety automatyzacji płatności dla firm
Pierwszą zaletą automatycznego obrotu bezgotówkowego w firmach jest znacznie obniżenie kosztów. Pozornie może się wydawać, że koszty wzrosną – w końcu trzeba kupić i zainstalować terminal płatniczy i system do obsługi online, czyli płacić za serwis, a później za obsługę. Weź jednak pod uwagę, że właściwie 90% transakcji zostanie zautomatyzowana, co oznacza, że pracownicy będą mogli zająć się innymi czynnościami usprawniającymi firmę, a nie pilnować płatności. Od tej chwili wszystkie transakcje – księgowanie i archiwizowanie, będzie za Ciebie wykonywał pośrednik, na którego się zdecydujesz (jest ich kilku na polskim rynku). Po drugie, co wiąże się z pierwszą zaletą, cały proces płatności będzie przebiegał znacznie szybciej. Dzięki temu będziesz mógł szybciej realizować zamówienia dla klientów, a nie czekać aż pieniądze fizycznie dotrą do banku. Według raportów, firmy, które wprowadziły nowoczesne metody obrotu bezgotówkowego (tzn. możliwość płatności mobilnych itd.) znacznie zmniejszyły ilość tzw. porzuconych wirtualnych koszyków. Każdy opłacony koszyk zwiększa miesięczny obrót Twojej firmy!
Wybór i współpraca z operatorem
Na polskim rynku istnieje kilku dużych operatorów obsługujących płatności online dla firm. Warto przejrzeć kilka ofert, porozmawiać z przedstawicielami i konsultantami, by wybrać najlepszą opcję dla swojej firmy. Jakie kryteria są ważne? Przede wszystkim prosty proces finalizacji płatności, łatwość w obsłudze i bezpieczeństwo wszystkich transakcji. Warto też umożliwić klientowi dostęp do jak największej ilości metod online – np. kart płatniczych, zwykłych i szybkich e-przelewów, możliwości korzystania z aplikacji mobilnych (Visa Checkout, Masterpass, SkyCash), płacenia pay-by-link itd. Dlaczego o tym wspominamy? Ponieważ nie wszyscy operatorzy obsługują te wszystkie usługi. Zwróć uwagę na opłaty aktywacyjne, systemy prowizyjne, dodatkowe opłaty, serwisowanie i obsługę.
Jakie bramki płatności polecamy?
Na tle polskich operatorów wyróżnia się serwis Dotpay, który działa na naszym rodzimym rynku od 2001 roku. Dotpay przygotowuje indywidualną ofertę pod każdą firmę, dostosowując ją do wielkości przedsiębiorstwa i miesięcznego obrotu, dlatego nie ma stałych opłat. Pozwala też na negocjowanie stawek. Opłata aktywacyjna w serwisie wynosi 10 złotych, a obrót pieniędzmi na koncie (czyli wpłaty i wypłaty) jest darmowe i bez limitów. Jeśli chodzi o prowizje, Dotpay wyróżnia dwie stopy procentowe - dla osób mające działalność gospodarczą (niższe) i dla tych, które jej nie mają. Ten serwis obsługuje rozmaite popularne i mniej znane usługi w obrębie płatności bezgotówkowych, oraz ciekawe i przydatne do rozwoju firmy funkcje, np. geolokalizację płatności czy skracanie ścieżki płatności. Warto przemyśleć wybór Dotpaya, biorąc pod uwagę ilość kart płatniczych, jakie jest w stanie przyjąć: Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Diner’s Club, JCB, MasterCard Mobile - dla klientów z całego świata.