Robienie zakupów przez Internet powoli coraz bardziej staje się naszą codziennością. Zabiegani i zmęczeni często nawet nie mamy czasu ani siły, żeby wybrać się do sklepu, więc kupowanie online to nasza jedyna szansa. Możemy wybrać sobie to co nas interesuje, przejrzeć różne oferty, porównać i zamówić z przesyłką do naszego domu, co jest bardzo wygodne i pozwala oszczędzić nam wiele czasu. Coraz modniejsze stało się także używanie paczko matów, ponieważ zwykłe przesyłanie i odbieranie paczek nie jest już na tyle efektowne, co odbiór naszych zakupów z paczkomatu. Z racji, że robimy tyle zakupów w Internecie wiąże się to także z tym, że coraz częściej dokonujemy płatności internetowych. Nasze początki z płatnościami w Internecie były wolne i żmudne, ponieważ musieliśmy wypełniać mnóstwo formularzy, logować się na nasze internetowe konto bankowe itd. Obecnie możemy o tym zapomnieć, ponieważ na rynku możemy spotkać się z coraz popularniejszym oraz wygodniejszym sposobem skracania naszych ścieżek płatności. Zastanawiasz się jak to działa i na czym to polega? Zapraszam Cię do lektury tego artykułu!
Na czym polega skracanie ścieżki płatności?
Skracanie ścieżki płatności działa tak, że w trakcie realizacji procesu płatności staramy się to zrobić jak najszybciej i w jak najprostszy sposób. Najważniejsze w tym procesie jest to, aby została wykonana najmniejsza ilość kroków przez osobę, która robi zakupy w Internecie. Warto tutaj wspomnieć o modelu „whote label”, który został użyty między innymi przez portal Dotpay.pl – ma on za zadanie pomóc sprzedawcom w dokonaniu integracji sklepu oraz jak najbardziej zoptymalizować proces płatności. W ten sposób, my jako kupujący mamy możliwość wyboru kanału płatności na stronie sklepu. Następnie po wyborze przez nas danego kanału zostajemy przekserowani do formularza płatności kartą albo od razu do swojej bankowości internetowej. Tutaj zostaniemy poproszeni o podanie danych naszej karty, a następnie o zatwierdzenie przez nas transakcji. Największym plusem tego systemu jest to, że zdecydowanie ogranicza on ilość tzw. porzuconych koszyków, wpływa bardzo pozytywnie na konwersję sklepu oraz znacznie zmniejsza ilość kroków, jakie musiałby zrobić kupujący, po to, aby w końcu sfinalizować swoją płatność. Warto także wspomnieć o funkcji Widget, która daje nam możliwość osadzenia siatki wyboru kanału płatności na stronie sklepu. Aby tego dokonać jedyne co musimy zrobić to pobrać gotowy kod widgetu, po czym należy osadzić go w formularzu przekierowania do płatności/ czy też podsumowania naszego zamówienia.