Opis produktu jest w stanie skutecznie go sprzedać, jeżeli skonstruowany jest w odpowiedni sposób, albo zniechęcić do zakupów, jeżeli prezentuje produkt w sposób niewłaściwy. Istnieje kilka podstawowych zasad tworzenia opisów produktów, które są akceptowalne zarówno przez wyszukiwarki internetowe, jak i samych użytkowników sklepów online.
Twórz unikalne treści!
Skopiowane opisy produktów, które powielają inne treści to jeden z podstawowych błędów popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych. Musisz wiedzieć, że takie duplikaty są z łatwością wychwytywane przez Google. Wyszukiwarki ich po prostu nie lubią. Więc jeżeli zależy Ci na działaniu w zgodzie z zasadami SEO, kopiowanie zdecydowanie odpada. Klienci sklepów internetowych doceniają również unikalne treści. Twórz opisy tak, aby klienci mieli wrażenie, że są skierowane właśnie do nich. Jeżeli Twój sklep oferuje bardzo szeroki asortyment, opisanie każdego produktu w ten sposób jest raczej niemożliwe. Wybierz, więc te, które cieszą się największą popularnością.
Poprawność tekstów jest bardzo ważna!
O poprawności ortograficznej, gramatycznej oraz stylistycznej nie należy nawet dyskutować. Opisy powinny być jednak również poprawne pod kątem komunikacji z klientem. Zwróć, więc uwagę na ich prostotę, unikaj używania niezrozumiałych zwrotów. Nie podkreślaj na każdym kroku zalet produktu. Dobry opis powinien być przede wszystkim merytoryczny. Nadmierne nagromadzenie elementów marketingowych, nakłaniających do zakupu, może sprawić, że klient z niego zrezygnuje. Zasada złotego środka jest w tym przypadku strzałem w dziesiątkę.
Bazuj na języku korzyści i opiniach!
Możesz opisać produkt z najdokładniejszymi detalami i parametrami, a klient i tak nie znajdzie tego, co w opisie jest najważniejsze, czyli odpowiedzi na pytanie, jakie korzyści wynikną dla niego z zakupu tego, a nie innego produktu. Postaraj się, więc komunikować z odbiorcą językiem korzyści. W jaki sposób produkt ułatwi życie? Jaki problem rozwiąże? Klienci właśnie takich opisów oczekują. Opisy możesz wzbogacić o pozytywne opinie na temat produktu. Cytaty pozytywnych komentarzy z podkreśleniem ich dużej ilości na pewno oddziałują pozytywnie na wyobraźnię odbiorcy.