Ponad połowa męskich internautów przyznaje się do robienia regularnych zakupów w sieci. W przeciągu 6 miesięcy na sam sprzęt RTV/AGD są w stanie wydać ok. 129 złotych i ok. 113 złotych na urządzenia mobilne, takie jak telefony, smartfony czy tablety. Według najnowszego raportu e-commerce okazuje się, że nasze kupowanie w sieci różni się ze względu na płeć. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że aż 47 % męskich użytkowników sieci kupuje w e-sklepach. Aż 28 % przebadanych internautów przyznaje, że w nadchodzącym roku zamierza zwiększyć swoje wydatki na wirtualne zakupy. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o męskiej populacji internautów kupujących w e-sklepach przeczytaj nasze krótkie streszczenie raportu o e-commerce w Polsce. Na co mężczyźni przeznaczają swoje e-wydatki?Poza wspomnianym sprzętem RTV/AGD i elektroniką, mężczyźni równie chętnie w sieci kupują obuwie, na które wydają 81 złotych miesięcznie. Na odzież, akcesoria i dodatki panowie przeznaczają 57 złotych miesięcznie, podczas gdy w tym samym czasie na książki, muzykę i filmy już 40 złotych. Okazuje się również, że męscy internauci lubią kupować online bilety do kina i teatru, na które wydają 33 złote miesięcznie. Z raportu Gemius wynika również, że zdecydowania większość, bo aż 54 % ogółu męskich internautów, robi zakupy na polskich stronach WWW, podczas gdy na zagranicznych tylko 14 %.E-plany na przyszłośćW przeprowadzonych badaniach ankietowani e-konsumenci mogli wskazać, jakie towary dopiero zamierzają kupić w sieci. Okazało się, że mężczyźni częściej niż kobiety deklarowali przyszłe plany związane z zakupami w sieci. Rzecz dotyczyła zasadniczo większości analizowanych kategorii produktów, jednak największą różnicę dostrzeżono w przypadku trzech z nich. Były to oczywiście samochody i części samochodowe, gdzie różnica wyglądała tak, że 34 % panów rozważało zakup online i tylko 17 % pań planowało zrobić to samo. Trochę mniej różnica procentowa rozkładała się w przypadku urządzeń mobilnych oraz sprzętu komputerowego, gdzie chęć zakupu deklarowało 37 % mężczyzn a kobiet 25 %. Analizując te różnice musimy przyznać, że chcąc nie chcąc, na rynku istnieją pewne rodzaje towarów, które są bardziej typowe dla mężczyzn. Wyniki te wpływają oczywiście na takie a nie inne dedykowanie kampanii reklamowych. |