Już jedna czwarta polskich konsumentów korzystających z usług sklepów internetowych rozważa wydawanie większej sumy pieniędzy na ten cel. Z kolei zmniejszenie kwoty na zakupy w sieci deklaruje 4% użytkowników. Oto co jeszcze wynika dla e-handlu z ostatnio sporządzonego raportu.
Ostatni raport o rynku e-commerce, przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej, wyraźnie wskazuje, że w najbliższym czasie ponad jedna czwarta internautów kupujących online (26%) ma zamiar znacznie zwiększyć sumę pieniędzy, jaką obecnie pozostawia w e-sklepach. Dla porównania warto podkreślić, że zmniejszenie wydatków na zakupy w sieci deklaruje tylko 4% ankietowanych. Natomiast połowa e-konsumentów twierdzi, że ilość pieniędzy, jaką pozostawią w kolejnych latach w sklepach internetowych, pozostanie na tym samym co teraz poziomie.
Przyszłość e-handlu
Rynek e-commerce będzie dalej rósł w siłę. Wynika to głównie z tego, że zakupy w sieci są zwyczajnie wygodniejsze, szybsze i niejednokrotnie tańsze. Konsumenci cenią sobie również możliwość większego wyboru i porównania różnych cen tego samego produktu. Polski e-commerce również dynamicznie się rozwija a przedstawione w raporcie dane wyraźnie potwierdzają, że kupowanie online staje się ulubioną formą zakupów polskich użytkowników. Na zwiększenie wydatków na zakupy w Internecie decyduje się coraz więcej polskich e-konsumentów, którzy dostrzegają i doceniają korzyści zalety tej formy kupowania. Prognozy wskazują, że w kolejnym roku zostanie zachowany dwucyfrowy poziom dynamiki wzrostu dla tej branży.
Kto będzie kupował więcej?
Z analiz raportu wynika, że to więcej mężczyzn niż kobiet planuje zwiększyć swoje obecne e-wydatki.
Porównując do kobiet, mężczyźni częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci. Do planowania zwiększenia kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat, osób z wykształceniem średnim oraz użytkowników, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym. Miesięczne wydatki polskiego e-konsumenta na zakupy w e-sklepach prezentują się następujące: na obuwie wydajemy średnio 82 zł; na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł; a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.