Jak wynika z danych firmy Spicy Mobile zgromadzonych na platformie Mobigate, prawie co piąty użytkownik smartfona odwiedza za jego pośrednictwem strony sieci oferujących produkty spożywcze. Czy robienie zakupów spożywczych online jest popularne?
W świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie zakupy spożywcze w sieci robi już co piąty użytkownik. Według badań do tego typu zakupów internauci najczęściej korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Smartfon czy tablet z kolei nadal wybiera tylko niewielki odsetek konsumentów zaopatrujących się w żywność w e-sklepach. Zazwyczaj są to osoby młode, posiadające stabilną sytuację finansową, którym robienie różnych zakupów internetowych weszło już w nawyk. Eksperci rynkowi jednak prognozują, że znaczenie m-commerce w branży spożywczej będzie regularnie się umacniać. Obecnie dzieje się to już w innych krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Agencja Spicy Mobile, która w ramach platformy Mobigate prowadzi monitoring rynku mobilnego, postanowiła skontrolować, jak w rzeczywistości wygląda popularność aplikacji i stron internetowych największych sieci spożywczych wśród polskich użytkowników smartfonów i tabletów.
Aplikacje mobilne sklepów spożywczych, która najpopularniejsza?
Według statystyki, w sierpniu najczęściej wykorzystywaną aplikacją mobilną sklepu spożywczego była Twoja Biedronka. Na drugi miejscu uplasowała się aplikacja Lidl – Offers & Leaflets, a na trzecim Mój Carrefour. Toszkę odmiennie kształtuje się sytuacja, jeżeli klasyfikację ułożymy pod kątem zasięgu. W takim układzie na pierwsze miejsce przesuwają się aplikacje Lidla oraz Carrefoura. Należy zaznaczyć, że użytkownicy smartfonów o wiele częściej niż z aplikacji korzystają z mobilnych stron największych sieci handlowych. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni jako użytkownicy mobilni najchętniej odwiedzali stronę Biedronka.pl.
Jak wyglądają polskie "e-spożywczaki"
W Polsce działa ponad 400 sklepów internetowych oferujących artykuły spożywcze. W większości są to małe, wyspecjalizowane e-sklepy, które sprzedają m.in. produkty ekologiczne, dietetyczne, kuchnie z różnych zakątków świata czy artykuły ekskluzywne. Jednak sklepy internetowe uruchamiają również duże sieci spożywcze. Konsumenci mogą dokonać zakupów m.in. w Auchan, Tesco, Piotr i Paweł czy E. Leclerc. Co ciekawe narazie nie oferują ich Biedronka i Lidl czyli dwaj liderzy rynkowi, znajdujący się na najwyższych pozycjach listy popularności aplikacji i stron internetowych wśród użytkowników mobilnych.