Podstawą sukcesu w e-handlu jest staranne wybranie operatora płatności online. Mogą to być dwie, uzupełniające się firmy lub tzw. integrator. Na rynku znajdziesz wiele możliwości, jednak przy wyborze warto kierować się kilkoma zasadami, które pomogą zoptymalizować nasz interes.
Dzisiaj e-sklepy kwitną z tego względu, że coraz więcej użytkowników kupuje w sieci. Zakupy online są zwyczajne szybsze, łatwiejsze i wygodniejsze. Prowadząc e-sklep warto wybrać takiego operatora, który będzie kompatybilny z twoim modelem biznesowym. W artykule, radzimy czym kierować się przy wyborze dostawcy usług.
Jak długo będziemy czekać na przelew?
Jest to bardzo ważny czynnik, ponieważ płatności elektroniczne działają na zasadzie konta przejściowego. Oznacza to, że pieniądze z zamówień wpierw trafiają na konto operatora. E-sklep, będący usługobiorcą, zleca wykonanie przelewu na swoje konto. W sytuacji, gdy dany biznes wymaga finansowej płynności ze względu na przyjęty model „drop shippingu”, okres oczekiwania na przelew będzie decydujący w wyborze operatora. Należy zachować czujność, ponieważ zdarza się, że pośrednicy obiecują przelew już na drugi dzień, a sprzedawca czeka kilka kolejnych. Przedkładane oferty często różnią się rzeczywistości, warto więc poszukać opinii innych klientów i użytkowników. Zawsze możesz poprosić o listę obsługiwanych placówek i skontaktować się z jedną z nich z zapytaniem o referencje.
Jak e-transfer wybrać?
Do wyboru mamy e-transfer automatyczny lub półautomatyczny. Pierwszy polega na tym, że kupujący przenoszony jest na stronę, gdzie wybiera swój bank, loguje się na konto i zatwierdza transakcję. E-transfer półautomatyczny jest już lekko przestarzały i coraz rzadziej spotykany. W tym przypadku należy samodzielnie wypełnić dane na formularzu przelewu. Dzisiejsi e-konsumenci cenią sobie natychmiastowe transakcje, dlatego warto wybrać operatora, który zapewni twoim klientom jak najwyższą jakość obsługi z pakietem najnowocześniejszych i najszybszych metod płatności.
Jaka będzie wysokość opłat?
Większość operatorów chwali się wyjątkowo niską prowizją, czym zachęcają do skorzystania ze swoich usług. Faktycznie prowizja jest najczęściej niska, jednak nie dla wszystkich banków. Z reguły popularne placówki bankowe są droższe, także wysokość prowizji może wahać się od 0,9 do 2,8% za przelew. Co więcej, w przypadku poszczególnych usługodawców trzeba uiszczać stałą opłatę w wysokości kilkudziesięciu groszy za każdy przelew. Warto więc analizować koszty obsługi płatności pod względem całościowego rachunku.