Prowadzenie przedsiębiorstwa polegającego na sprzedaży detalicznej nie ogranicza się wyłącznie do sprowadzania towarów, obsługi klienta i rozliczeń. Aby klient w ogóle zauważył nasz sklep i zechciał zrobić w nim zakupy, konieczna jest reklama. Bez odpowiedniej promocji nasz sklep nie będzie przyciągał klientów, a co za tym idzie, nie będzie zarabiał. Najpopularniejszymi sposobami reklamy małego biznesu są plakaty, ulotki, czy reklamy w radio. Są to dobre, klasyczne sposoby przyciągania uwagi konsumentów do naszej usługi lub towaru. W obecnym świecie, z powodu ogromnej konkurencji, do konsumenta dociera bardzo wiele przekazów.
Są to wszelkiego rodzaju informacje, w większości zaś reklamy innych przedsiębiorców. Jeśli więc chcemy, aby konsument zapamiętał naszą informację, musimy zadbać o to, aby odróżniała się ona od innych i była na tyle ciekawa, aby każdy zatrzymał się pry niej i poświęcił jej choć chwilę uwagi. Przede wszystkim warto współpracować z innymi podmiotami. W mniejszych społecznościach warto postawić na sponsoring. Wiele społecznych wydarzeń czy miejsc albo drużyn sportowych potrzebuje sponsora, który choć w niewielkim stopniu pokryje wydatki. Sponsoring nie musi oznaczać przeznaczania na reklamę ogromnych ilości pieniędzy – w zależności od posiadanych środków można wybrać cel i kwotę na którą nas stać.
A może lokalna reklama?
Kolejnym dobrym pomysłem na lokalną reklamę jest współpraca z innymi przedsiębiorcami, którzy sprzedają towary lub usługi wiążące się w jakiś sposób z naszym sklepem. Warto poszukać partnerów o podobnym profilu odbiorców. Umowa między Wami może być dowolna, najczęściej jednak sprawdzają się np. bony do innych sklepów czy dołączanie do zakupów próbki artykułu z partnerskiego sklepu. Bardzo ważnym medium w którym nie może zabraknąć Twojego przedsiębiorstwa jest Internet. Przede wszystkim postaraj się o dołączenie Twojego sklepu do wszelkich baz firm. Jest ich wiele dlatego najlepiej po prostu przeszukać Internet i wysłać zapytanie do każdego z tych serwisów. Nie zaniedbuj tych serwisów! Wiele osób właśnie w ten sposób szuka najbliższego sklepu. Jeśli więc w danym serwisie zabraknie twojego przedsiębiorstwa, albo zabraknie informacji o godzinach otwarcia, czy oferowanych produktach, internauta wybierze konkurencję.