Rozwój biznesu zawsze wiąże się ze wzrostem zainteresowania klientów i uzyskanymi dzięki temu zyskami ze sprzedaży. Najtrudniejszym zadaniem jest zgromadzenie kapitału, niezbędnego do poszerzania zakresu działalności. W przypadku sklepu stacjonarnego grono potencjalnych odbiorców jest ograniczone, dlatego warto zaznaczyć swoją obecność na lokalnym rynku, by później móc przekształcić jedną filię w sprawnie działającą sieć.
Zdobywanie klientów
Intensywne działania marketingowe kojarzą się raczej ze sklepami internetowymi, którym zależy na jak najlepszym wypozycjonowaniu. Jednak także sklep stacjonarny może czerpać korzyści z uruchomienia własnej strony lub profilu na Facebooku. Dzięki nim możliwe będzie informowanie klientów o promocjach lub zmianach w asortymencie. W podobny sposób może działać reklama bezpośrednia – czyli ulotki bądź ogłoszenie zamieszczane w lokalnej prasie. Nie są to pomysły do wykorzystywania na co dzień, jednak warto, by o otwarciu nowego sklepu, zmianie lokalu bądź poszerzeniu asortymentu dowiedziało się jak najwięcej osób. Sposób prowadzenia kampanii reklamowych zależy w dużej mierze od grupy docelowej, która najczęściej odwiedza sklep – inny przekaz musi zostać skierowany do młodzieży, inny do osób starszych. Działanie za pośrednictwem różnych mediów pozwala dotrzeć do obu grup konsumentów.
Rozwój sklepu
Pomysłów na rozszerzenie działalności sklepu stacjonarnego może być co najmniej kilka – w niektórych przypadkach korzystne okaże się wynajęcie większego lokalu, w dużych miastach warto zdecydować się na kolejną filię położoną w innej dzielnicy. Rozwój wiąże się także z zadbaniem o poszerzenie asortymentu. Wprowadzenie nowych produktów to sposób na dotarcie do konsumentów, który do tej pory nie odnaleźli w ofercie sklepu niczego dla siebie. To jednak od przedsiębiorcy zależy, jaki profil swojego sklepu wybierze – rozszerzanie asortymentu jest tylko jedną z możliwości. Dochodowy biznes można prowadzić również, wybierając wąską specjalizacje i konsekwentnie się jej trzymając. Dzięki temu nasz sklep ma szansę stać się niepowtarzalny i w ten sposób zyskiwać wiernych klientów. Wówczas optymalnym sposobem na rozszerzenie działalności będzie tworzenie kolejnych punktów.