W dzisiejszej Polsce w ciągu ostatnich dziesięciu lat aż o połowę wzrósł odsetek użytkowników odwiedzających strony internetowe banków. Najnowsza analiza Gemiusa pokazuje między innymi, że coraz więcej klientów codziennie korzysta z kont internetowych. Oto, co jeszcze pokazuje specjalnie sporządzony raport.
W ostatnich badaniach Gemiusa dotyczących e-commerce w Polsce zawarte są wypowiedzi ekspertów, którzy wskazują, że w Polsce istnieje ogromna potrzeba coraz większego upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Wiąże się to z niewystarczającym poziomem ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. Między innymi dlatego Gemius postanowił przeanalizować, jakim zainteresowaniem użytkowników cieszyły się strony internetowe banków na przestrzenie ostatnich dziesięciu lat.
Więcej odwiedzających banki online
Raport pokazuje, że w ciągu ostatniej dekady o ponad połowę wzrosła liczba klientów odwiedzających strony internetowe swoich banków. Według zebranych danych w ostatnim roku już sześciu na dziesięciu użytkowników sieci odwiedziło przynajmniej jedną z nich. Na początku omawianej dekady na stronach WWW instytucji finansowych gościło miesięcznie tylko średnio 36% internautów.
Szczegóły dotyczące badania
Prezentowane dane pochodzą z ogólnopolskiego badania Internetu przeprowadzonego przez Megapanel PBI/Gemius i realizowanego w sposób ciągły od ponad 12 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. To właśnie na jego podstawie publikowane są dane statystyczne prezentujące popularność stron internetowych oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Pozwala to e-przedsiębiorcom lepiej sprofilować swoją ofertę na potrzeby e-klienta. Ponadto dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do oszacowania potencjału reklamowego stron internetowych oraz efektywnego budowania kampanii online. Co więcej, z raportów korzystają również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi obecnie dysponują.