Każdy początkujący e-przedsiębiorca musi stanąć przed jedną z ważniejszych decyzji w jego e-biznesie – powinien wybrać odpowiedniego dostawcę internetowych płatności. Warto wówczas wiedzieć, na co szczególnie zwracać uwagę, czego unikać oraz jakie są metody płatności online. Chodzi o to, aby system płatności internetowych był korzystny dla obu stron – dla usługobiorców, oraz usługodawcy. Oto kilka podpowiedzi, które pomogą Ci wybrać dostawcę płatności internetowych, odpowiedniego do potrzeb Twojego e-biznesu. Osoby prowadzące sklepy internetowe dobrze wiedzą, że dzisiejsi e-konsumenci stanowią bardzo zróżnicowaną grupę klientów. Właśnie dlatego należy zadbać o to, aby każdy korzystający z usług e-sklepu był usatysfakcjonowany. Do istotniejszych kwestii należy zapewnienie odpowiedniej liczby dostępnych kanałów płatności. W ten sposób każdy e-klient znajdzie najwygodniejszą dla siebie metodę płatności i chętnie dokona zakupu. Zasada jest tu prosta: im większa liczba opcji, tym większe prawdopodobieństwo realizacji transakcji. Początki, czyli o czym należy pamiętać?Współczesny e-klient lubi korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, jak również interesują go właśnie wprowadzone na rynek innowacyjne metody e-płatności. Tak więc współistnienie obok siebie wielu form płatności to podstawa działalności e-biznesu. W tej sferze bardzo ważne jest bezpieczeństwo danych oraz transakcji, wygoda i krótki czas operacji. Pamiętaj, aby zawsze sprawdzić wiarygodność pośrednika, ponieważ powyższymi zaletami chwali się każdy. Informacji o dostawcy dostarczą co referencje klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz właścicieli e-sklepów. Warto sprawdzić certyfikacje i uprawnienia. Wszystkie serwisy, które oferują płatności kartą, powinny posiadać certyfikat PCI DSS Level 1. Do tego powinny znajdować się na liście podmiotów partnerskich jednego z liderów w zakresie elektronicznych usług finansowych. Dużą zaletą dla dostawcy jest umożliwienie bezproblemowej, szybkiej i prostej integracji oprogramowania e-sklepu z systemem płatności. Sprawne działanie witryny e-biznesu to klucz do jego sukcesu – jakiekolwiek usterki i zawieszenia powodują, że klienci opuszczają sklep bez dokonania zamówienia. Zwracaj więc uwagę na to, czy dostawca e-płatności udostępnia wersję testową, która sprawdzi kompatybilność oprogramowania z systemem płatności elektronicznych.Pamiętaj o opłatach!Podczas przeglądania ofert różnych dostawców płatności internetowych, należy koniecznie zwrócić uwagę na warunki przyszłej kooperacji. Przede wszystkim trzeba dokładnie sprawdzić wysokość prowizji, jakie pobiera integrator. Zasada jest prosta – im niższa prowizja, tym korzystniejsza oferta dla e-przedsiębiorcy. Warto pamiętać, że wielu dostawców oprócz jakiegoś procenta od każdej transakcji, pobierają również stałą lub minimalną opłatę w wysokości np. 30 groszy, co nie zależy od kwoty transakcji. Równie ważna jest wysokość opłaty weryfikacyjnej i aktywacyjnej. Upewnij się, czy dostawca nie pobiera dodatkowych opłat, jak często zdarza się w sytuacji zwrócenia pieniędzy na konto po rezygnacji z kupna bądź za wypłatę środków z konta. |