Dzisiejszy rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny, dlatego każda strona sklepu internetowa musi spełniać pewne konkretne wymagania tak, aby można było na niej przyjmować płatności. W innym wypadku e-sklep nie miałby szans na przetrwanie. Wprowadzenie sugerowanych przez nasz artykuł zmian sprawi, że twój e-biznes będzie bardziej przyjazny klientowi i łatwiejszy w utrzymaniu, przez co przyniesie większe zyski.
Dostosowanie strony e-sklepu pozwoli na uzyskanie możliwości przyjmowania płatności online, zapewni informacje klientom i zwiększy komfort zakupów, co skutkuje lepszą konwersją i znacznie mniejszą ilością zwrotów. Należy zaznaczyć więc przede wszystkim, że to w interesie samego sprzedawcy jest trzymanie się zasad, które opiszemy w niniejszym artykule.
Jakie kryteria musi spełnić strona?
Kryteria wypisane poniżej należą do zasad obowiązkowych. Muszą zostać spełnione, aby odpowiedni pośrednik mógł otworzyć konto dla danego e-biznesu. Przede wszystkim konieczna jest jednoznaczna identyfikacja. Chodzi o to, że klienci muszą być w stanie zidentyfikować daną stronę w dowolnym momencie. W tym celu umieszcza się logo i nazwę firmy na samej górze strony. Równie istotne jest zamieszczenie danych kontaktowych. Klienci muszą mieć zapewnioną możliwość kontaktu z e-sprzedawcą, dlatego konieczne jest podanie numeru telefonu, adresu e-mail oraz godziny pracy obsługi klienta. Dane kontaktowe powinny być łatwo dostępne na stronie zanim, warto więc stworzyć osobną podstronę >kontakt< na której będą zamieszczone wszelkie informacje.
Cena, waluta oraz polityka prywatności
Klienci muszą być jasno i wprost poinformowani o cenie oraz walucie przed dokonaniem zakupu. Zaleca się używanie kodów ISO 4217m które pozwalają na jednoznaczne określenie waluty za pomocą trzech liter. Równie ważne jest określenie polityki prywatności i regulaminu świadczenia usług. Dokumenty te są nie tylko konieczne, ale też bardzo przydatne. W polityce prywatności określa się w jaki sposób nasza firma przetwarza dane, które pozyskuje od swoich klientów.
Dobre praktyki
Wszystkie wymienione wyżej kryteria stanowią warunki niezbędne do tego, aby móc przyjmować płatności online. Warto jednak zastosować też dobre praktyki, których spełnienie nie jest wymagane, jednak na pewno przysporzą nam więcej klientów. Chodzi o takie działania jak jasno określony sposób wysyłki oraz polityka przyjmowania zwrotów.