Oferowana przez Dotpay usługa one-click pozwala kupującemu realizować transakcje wyłącznie jednym kliknięciem, bez konieczności podawania pełnych danych karty, w czasie kolejnych płatności dokonywanych przez system Dotpay. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które wyjątkowo cenią sobie e-klienci ze względu na szybkość realizacji transakcji. Wyjaśniamy, na czym dokładnie polega płatność za jednym kliknięciem.
Współczesny rynek e-commerce jest niezwykle konkurencyjny. Nie łatwo na nim przetrwać i sprostać wymaganiom dzisiejszego e-klienta. Do jego głównych potrzeb zalicza się potrzebę korzystania z transparentnych, bezpiecznych i szybkich form płatności, które zapewniają najlepsze systemy płatności. Podstawą sukcesu w e-handlu jest zatem zapewnienie ekspresowych płatności, które nie zajmą zbyt wiele czasu niecierpliwym konsumentom. Obecnie na rynku istnieje wiele możliwości, jednak w tej roli najlepiej sprawdzają się płatności „one-click”.
Jak zrealizować płatność?
W celu dokonania płatności jednym kliknięciem wystarczy, że e-sprzedawca w zleceniu płatności przekaże właściwe parametry, a kupujący, podczas pierwszej płatności, wyrazi zgodę na zapisanie swoich danych karty przez system Dotpay. Dane będą przechowywane zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, o którym świadczy m.in. Certyfikat PCI DSS Level 1. Po zapisaniu danych karty w systemie Dotpay, kupujący będzie mógł wykonywać kolejne transakcje w sklepie danego sprzedawcy poprzez jedno kliknięcie. Oznacza to, że jedyne, co będzie musiał zrobić to kliknąć „kupuję”. Rozwiązanie umożliwia maksymalne skrócenie ilości kroków w procesie realizacji transakcji.
Co jeszcze?
To nie wszystko, co w ramach tego rozwiązania oferuje możliwość „one-click”. Istnieje również możliwość dokonania integracji, w której dane karty kupującego wprowadzane będą po stronie sklepu internetowego. W przypadku takiego rozwiązania sprzedawca będzie musiał przejść dodatkowe certyfikacje. Powinny być one zgodne z wytycznymi Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).
Zalety rozwiązania
Jeśli klient często dokonuje zakupów w swoim ulubionym sklepie lub na witrynie aukcyjnej, będzie mógł teraz dodać te placówki do swoich „ulubionych”. Sklep internetowy zyskuje zaufanego klienta, który będzie stale wracał do jego oferty. Jest to świetne narzędzie do budowania stałej bazy klientów. Z kolei użytkownicy zyskują wygodne rozwiązanie, które pozwoli im nabywać swoje upragnione towary bez konieczności wypełniania formularzy. Koniec ze stratą cennego czasu. Koniec z porzucanymi koszykami. Płatność jednym kliknięciem powinna znaleźć się w ofercie każdego sklepu internetowego, który chce odnieść sukces na konkurencyjnym rynku e-commerce.