IVR Premium to system pozwalający na korzystanie z usług o podwyższonej płatności. Interaktywna Obsługa Głosowa, bo takie jest tłumaczenie angielskiej nazwy, umożliwia dokonanie płatności poprzez wykonanie połączenia telefonicznego. Tego rodzaju usługi związane są z numerami o podwyższonych opłatach. Najlepszym przykładem są różnego rodzaju infolinie, konkursy telefoniczne czy uzyskiwanie dostępu do płatnych treści za pośrednictwem telefonu.
Nasi rodacy z IVR Premium korzystają bardzo chętnie. Najbardziej przyciągają Polaków aukcje charytatywne wspierane w ten sposób, ale popularne są także konkursy, dostęp do treści rozrywkowych czy serwisów informacyjnych. Co ciekawe, coraz częściej ułatwiamy sobie życie, kupując poprzez usługi o podwyższonej płatności bilety komunikacji miejskiej, miejsca parkingowe. Bardzo chętnie korzystamy także z materiałów edukacyjnych udostępnianych tą drogą.
Popularność systemów interaktywnej obsługi głosowej nie powinna nikogo dziwić. Tego rodzaju usługi są przede wszystkim niezmiernie wygodne. Mikropłatności dokonywane w ten sposób są szybki i proste, niemal intuicyjne. Omijamy wszelkie skomplikowane operacje, zlecanie przelewów bankowych, korzystanie z aplikacji obsługujących płatności internetowe oraz wizyty w banku czy na poczcie. Do uiszczenia opłaty jest nam potrzebny tylko zwykły telefon. Wcale nie jest wymagany do tego celu najnowszy model smatfona. Starsze telefony poradzą sobie równie dobrze. Z IVR Premium mogą korzystać zarówno abonenci telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej, bez względu na to, czy posiadają wykupiony abonament, czy telefon na kartę.
Usługi audiotekstowe związane są ze specjalnymi numerami z prefiksem (0-70X). Za takie połączenie zapłacimy z pewności więcej, niż za połączenie tradycyjne. Istnieją dwie podstawowe formy tego typu usług. Pierwsza ma charakter pasywny. W tym przypadku możemy jedynie odsłuchiwać nagrane komunikaty głosowe np. aktualne wiadomości pogodowe dla wybranego regionu kraju. Druga forma to usługi interaktywne, które umożliwiają klientowi przeprowadzenie rozmowy na żywo np. w celu uzyskania porady z danej dziedziny.