Wraz z rosnącą popularnością zakupów internetowych, przybywa klientów sklepów online. Stają się oni coraz bardziej świadomi swoich potrzeb zakupowych. Zadaniem właścicieli sklepów internetowych jest sprostanie rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom klientów. Konkurencja na rynku e-commerce jest zbyt duża, aby właściciel e-sklepu mógł sobie pozwolić na lekceważenie konsumentów. Porzucanie koszyka z zakupami czy przerywanie płatności to coraz częstsza praktyka e-klientów. Dlatego tak istotne jest zadbanie o każdy etap procesu zakupowego i troska o każdy, najmniejszy element strony internetowej. Warto zatroszczyć się o skuteczny system powiadomień o dokończeniu płatności.
Dlaczego e-konsumenci nie finalizują transakcji w sieci?
Świadome porzucenie koszyka z zakupami przed samym momentem sfinalizowania transakcji wcale nie należy do rzadkości. Właściciel sklepu nie może liczyć na to, że klient dodając produkty do koszyka, bez względu na wszystko dokona ich zakupu. Proces zakupowy to dosyć skomplikowana droga. Przed e-klientem pojawić się może na niej wiele przeszkód i niedogodności, które sprawią, że opuści stronę sklepu i nie dokończy transakcji.
E-klienci doceniają łatwość i szybkość składania zamówień. Każda dodatkowa i w ich mniemaniu zbędna czynność wywołuję irytację, a czasami złość. Przykładem może być konieczność wypełniania długich, skomplikowanych formularzy z dziesiątkami pól. Klient sklepu internetowego nie będzie z pewnością zachwycony nieustannymi komunikatami z prośbą o potwierdzenie decyzji. Zbyt długa i zbyt rozbudowana ścieżka zakupowa to jeden z głównych powodów niefinalizowania transakcji.
Klienci elektroniczni mają ten komfort dokonywania zakupów, że czekają na nich setki krajowych i zagranicznych sklepów online. Jeżeli jeden im nie odpowiada, mogą bez żadnych przeszkód skorzystać z usług innego. Dlatego właśnie właściciele sklepów, które chcą być konkurencyjni na rynku, powinni zadbać o wysyłanie klientom maili powiadamiających o dokończeniu transakcji.
Funkcjonalność serwisu Dotpay sposobem na przerwane płatności
Polski operator płatności online, firma Dotpay oferuje bardzo funkcjonalne rozwiązanie pozwalające przeciwdziałać problemowi niedokończonych płatności. To funkcjonalność polegająca na automatycznym wysyłaniu maila do każdego klienta, który z jakichś powodów nie dokończył transakcji. W mailu znajduje się link, który ułatwia sfinalizowanie transakcji. Klient nie musi ponownie wchodzić na stronę sklepu, logować się czy przechodzić całego procesu zakupowego jeszcze raz, od początku. Dzięki tego rodzaju mailom może czuć się pewniej i bezpieczniej, bo wie, co w danej chwili dzieje się z jego zamówieniem.