Obecnie serwisy płatności zyskują na coraz większym znaczeniu. Nic dziwnego, w końcu korzysta z nich już blisko połowa więcej internautów niż np. w zeszłym roku. Ponadto, znaczna część użytkowników podkreśla, że są one zdecydowanie wygodniejsze w użyciu niż tradycyjna metody płatności. Dane te zebrane są w raporcie przygotowanym przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Z informacji tych wynika, że rynek e-commerce będzie dale rósł w siłę.
Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Z raportu wyraźnie wynika, że najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane w sieci są serwisy, które umożliwiają szybką płatności przez Internet. Sposobem tym płaci aż 37% internautów, przy czym w zeszłych latach było to 26% kupujących w sieci. Równie popularnymi metodami są internetowe przelewy bankowe, z których korzysta 28% internautów oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera, którą wybiera 21% e-konsumentów. Warto zaznaczyć, że w tym wypadku odnotowuje się regularny spadek zainteresowania gotówkową metodą płatności.
Serwisy płatności zyskują na znaczeniu
Z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy używając tradycyjnej bankowości internetowej lub gotówką przy odbiorze. Użytkownicy coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze. Wynika to z tego, że wiąże się to z dużym komfortem oraz gwarancją bezpiecznej transakcji. Obecny wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, sprawił, że dzisiejszy rynek płatności rozwija się w taki sposób, że sama płatność jest równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i naszego smartfonu.
Klikam i płacę
Według ekspertów odpowiedzią na potrzebę konsumentów związaną z przyśpieszeniem i usprawnieniem procesu płacenia w sieci są właśnie płatności na jedno kliknięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. Zastosowanie tej niezwykle łatwej i szybkie metody przysparza zwolenników płatności elektronicznych oraz przyczynia się do wzrostu liczby transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu.