Właściciele sklepów online bez przerwy podejmują decyzje, które mogą zaważyć na sukcesie lub porażce ich biznesu. Ich celem powinno być wdrożenie rozwiązań, które wpływają na zadowolenie klientów, a tym samym przekładają się na wzrost konwersji. Jednym z kluczowych elementów jest odpowiedni system płatności. Dlatego, zanim dokonasz wyboru dostawcy usług płatniczych, musisz zastanowić się nad pewnymi, podstawowymi kwestiami. Przedstawiamy niektóre z nich:
Metody płatności. Ważniejsza funkcjonalność czy ilość?
Wszystkie poradniki zalecają, aby oferować klientom szeroką paletę metod płatności. Jednak warto skupić się nie tylko na ilości kanałów płatniczych, ale przede wszystkim na ich rodzaju oraz funkcjonalności. Musisz pamiętać, że tak naprawdę klient nie potrzebuje setki różnych sposobów płatności, ale tego, który jest dla niego optymalny. Klient, mający do wyboru zbyt dużą liczbę metod płatności, zamiast rozważać i podejmować decyzję, raczej zrezygnuje z zakupów. Metody płatności powinny być idealnie dopasowane do Twojej grupy docelowej oraz rodzaju prowadzonej działalności. Jeśli prowadzisz sklep internetowy sprzedający sprzęt elektroniczny, weź pod uwagę, że jednorazowy wydatek w przypadku zakupu pralki czy komputera jest bardzo wysoki. Zaoferuj, zatem raty online, aby rozłożyć płatność w czasie. Takie rozwiązanie doceni z pewnością wielu klientów. Gdy Twoi klienci regularnie zamawiają u Ciebie te same towary np. karmę dla psa czy kosmetyki, rozważ płatności cykliczne.
Wielowalutowość
Zakładając swój biznes online, pomyśl o jego rozwoju w przyszłości. Nie chcesz przecież stać cały czas w jednym miejscu. Wraz z rozwojem działalności zapewne będziesz chciał wejść na rynki zagraniczne, zwłaszcza, gdy oferujesz towary idealnie nadające się na eksport. Sprawdź, więc, czy wybrany przez Ciebie dostawca oferuje możliwość płatności w wielu walutach.
Łatwa i szybka integracja
Nie chcesz przecież, aby podłączenie płatności w Twoim sklepie online wymagało wielu godzin pracy programisty. Łatwa i szybka integracja powinna być jednym z podstawowych kryteriów wyboru operatora płatności. Zorientuj się, czy dostawca usług płatniczych oferuje rozwiązania plug-in, czyli gotowe integracje i czy są one zgodne z Twoją platformą sprzedażową. Bardzo ważne z Twojego punktu widzenia może być również udostępnianie darmowej bramki testowej przez payment system providera. Jeśli masz niestandardowe potrzeby w zakresie płatności online, sprawdź czy API operatora płatności pozwala na ich realizację.