Sprzedawcy internetowi nadal tracą dużą część potencjalnych klientów, popełniając typowe błędy podczas procesów zakupów i płatności. Czy zauważyłeś, że ludzie dodają produkty do swoich koszyków, ale opuszczają witrynę przed zakupem? Jeśli tak, prawdopodobnie zastanawiasz się, jaki jest tego powód. Być może popełniasz następujące błędy:
Przekierowywanie klientów
Zdecydowałeś się przekierowywać klientów do zewnętrznej strony płatności z zupełnie innym projektem, logo i adresem URL. Jak myślisz, jak klienci się czują w tej sytuacji? Przekierowywanie zdecydowanie wpływa na użyteczność witryny i może odstraszyć Twoich klientów. Utrzymywanie klientów na stronie zapewnia kontrolę nad całym procesem zakupów i pomaga rozwijać lojalną bazę klientów. Bezproblemowy proces płatności jest tym, czego konsumenci online potrzebują. Mając to na uwadze, dostarcz rozwiązania, które uproszczą ścieżkę zakupową. Im więcej kroków musi zrobić konsument, tym większa szansa na jego „ucieczkę” do konkurencji
Zmuszanie klientów do założenia konta
Wymaganie konta, szczególnie, gdy użytkownik chce szybko kupić tylko jeden przedmiot, jest sposobem na utratę potencjalnego klienta. To samo dotyczy klientów znajdujących się na naszej stronie po raz pierwszy. Zmuszenie ich do rejestracji nie spowoduje, że będą chętni do ponownych zakupów. Pamiętaj, że gdy prosisz ludzi o utworzenie konta, dla klientów oznacza to jedno - kolejne pola do wypełnienia. Wydłuża się cały proces zakupu, co może prowadzić do frustracji klienta. Twoi potencjalni klienci prawdopodobnie mają wiele kont online, więc naprawdę nie potrzebują jeszcze jednego. Jeśli to możliwe, daj im opcję zakupu, jako gość. Możesz oczywiście zachęcić ich do założenia konta, oferując specjalne promocje lub rabaty dla osób, które zostawią swój adres e-mail. Możesz również poprosić kupujących o utworzenie konta po dokonaniu płatności. Ale nie bądź nachalny. Klienci lubią mieć wybór.
Prośba o zbyt wiele informacji
Nikt nie lubi udzielać zbyt wielu informacji o sobie nieznajomym. To samo dotyczy długich formularzy płatności na twojej stronie internetowej, szczególnie, gdy klient chce zrobić szybkie zakupy. Skoncentruj się na pytaniu o podstawowe rzeczy. Każde dodatkowe pole powoduje wydłużenie całego procesu i zwiększa szanse popełnienia błędów podczas wypełniania formularza, co może prowadzić do porzucenia koszyka. Nie pytaj klientów o informacje, które nie mają żadnego związku z transakcją. Korzystaj z funkcji automatycznego uzupełniania wszędzie tam, gdzie to możliwe, aby oszczędzać czas klientów. Po dokonaniu wielostopniowej realizacji transakcji na swojej stronie internetowej, przekaż klientom przegląd wszystkich kroków. Możesz na przykład wyświetlić wskaźnik postępu.