Innowacyjne rozwiązania marketingowe pozwalają na maksymalną personalizację oferty przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów na nośniki reklamowe i propagowaniu bardziej subtelnych form komunikacji. Jednym z takich nowych rozwiązań jest geolokalizacja, która w marketingu polega przede wszystkim na emisji reklamy na telefonach czy komputerach, które lokalizowane są przez GPS-y lub BTS-y, czyli bazowe stacje przekaźnikowe. Oznacza to, że określony wcześniej komunikat dotrze do danego odbiorcy, wyłącznie wtedy, gdy ten znajdzie się w pożądanej odległości od stacji przekaźnikowej, którą może być sklep czy punkt usług. Prawda, że wygodne?
Warto mieć na uwadze fakt, że dzięki wykorzystaniu rozwiązań geolokalizacyjnych reklamodawca zyskuje zupełnie nowe możliwości dotarcia do pożądanego klienta z dopasowanym do jego potrzeb komunikatem. Dzięki takim rozwiązaniom docieramy do użytkownika w konkretnym miejscu i w najodpowiedniejszym czasie na to, aby zaangażować go w pożądaną interakcję. Tak skonstruowany komunikat marketingowy jest bardziej interesujący i dostosowany do preferencji potencjalnego klienta, który na pewno zwróci uwagę na spersonalizowaną ofertę.
Na czym polega geolokalizacja?
Otóż kupujący dokonując płatności kartą za pośrednictwem swojego telefonu komórkowego – metody obecnie powszechnie stosowanej – zostaje zlokalizowany na podstawie numeru IP urządzenia. Oznacza to, że jego smartfon zostawia ślad, który sprzedawca może wykorzystać do celów marketingowych wysyłając ofertę dotyczącą konkretnej lokalizacji. Ten sposób komunikacji z klientami pozwala nawiązać bliższe relacje niż dotychczasowe metody marketingowe. Dzięki geolokalizacji łatwiej zdobyć zaufanie oraz lojalność klientów. Geolokalizacja płatności podnosi więc doświadczenie konsumenckie na wyższy poziom. Przedsiębiorca może pozwolić sobie na spersonalizowane wiadomości dopasowane do potrzeb i preferencji danego klienta, co sprawia, że znikają dotychczasowe bariery. W takiej relacji klient jest bardziej skłonny przejrzeć ciekawe promocje i dokonać zakupów. Ważne jest również to, że sprzedawca ma możliwość skorzystania z opcji „click to call” albo „click to sms”, a zachowania klienta i jego reakcje na ofertę stają się podstawą do określenia profilu konkretnego użytkownika.
Dla kogo to rozwiązanie?
Geolokalizacja jest świetnym rozwiązaniem dla wszystkich firm, które zajmują się w sieci sprzedażą dóbr cyfrowych. Rozwiązanie to sprawdza się również w przypadku restauracji, punktów usługowych, salonów samochodowych i innych serwisów, dla których niezwykle istotne okazuje się miejsce, z którego dokonano danej płatności. W celu uzyskania danych geolokalizacyjnych nie musimy wykonywać skomplikowanych operacji. Otóż wystarczą dodatkowe parametry przekazywane do sklepu za pośrednictwem systemowych notyfikacji takich jak Dotpay. Tak zgromadzone dane sprzedawca może wykorzystać nie tylko do celów marketingowych oraz podatkowych. Może on z powodzeniem przeprowadzić na ich podstawie analizę rynków zagranicznych i lokalnych oraz lepiej poznać swoją grupę docelową. Jest to niezwykle istotne, jeżeli przedsiębiorca chce, aby jego oferta trafiała dokładnie w potrzeby potencjalnych konsumentów. Co ciekawe, za granicą geolokalizacja coraz częściej wykorzystywana jest do celów rozrywkowych. Działa to tak, że klienci uczestniczą w swego rodzaju systemie lojalnościowym, meldując się i dodając opinie na temat produktów i usług, wymieniając się doświadczeniami oraz pytaniami. W ten sposób konsumpcja i handel stają się o wiele bardziej przyjazne i dopasowane do naszych potrzeb!