W obecnych czasach powstaje coraz więcej narzędzi usprawniających przeprowadzanie płatności. Powstają m. in. nowoczesne rozwiązania dedykowane sektorowi e-commerce. Jednym z narzędzi pomagającym sprzedawcom w zoptymalizowaniu działania firmy jest tzw. geolokalizacja płatności. W jaki sposób taka usługa stymuluje działanie przedsiębiorstwa?
Geolokalizacja płatności jest narzędziem umożliwiającym dostęp do danych przestrzennych dotyczących klientów sklepu internetowego lub innej platformy sprzedażowej. Takie dane są niezastąpioną pomocą dla celów marketingowych oraz podatkowych. Jednym z operatorów płatności realizowanych w obrębie firm zajmujących się sprzedażą w Internecie jest serwis Dotpay. Firma jest niewątpliwym liderem w branży, zapewniającym wygodne i w pełni bezpieczne usługi. Na czym dokładnie polega geolokalizacja?
W największym uproszczeniu, geolokalizacja jest po prostu procesem ustalania miejsca znajdowania się jakiejś osoby lub przedmiotu. Można w tym celu użyć klasycznej metody z wykorzystaniem systemu GPS lub zastosować lokalizację adresu IP urządzenia elektronicznego. Dane, jakie są otrzymywane w takim procesie, to najczęściej współrzędne geograficzne określające położenie (długość i szerokość geograficzna) oraz dane adresowe (kraj, miasto, ulica, numer domu i kod pocztowy).
W jaki sposób sprzedawca uzyskuje dostęp do tego typu danych? Współpracując z Dotpay, właściciel sklepu otrzymuje wygodne i proste w obsłudze narzędzie do odczytywania danych dotyczących źródeł wykonywanych płatności. Coraz więcej kupujących wybiera prosty i szybki w realizacji sposób zapłaty kartą płatniczą przy użyciu telefonu komórkowego. Urządzenie posiada indywidualny numer IP, po którym dokonuje się jego identyfikacji. Sprzedający korzystający z usług geolokalizacji płatności Dotpay w kilku prostych krokach uzyskuje dostęp do danych geograficznych urządzenia, z którego została zlecona płatność. Wgląd do danych umożliwiają notyfikacje systemowe pochodzące z samego serwisu Dotpay, z którymi sprzedawca zapoznaje się po zalogowaniu do panelu administracyjnego. Aby system wyświetlał te dane, wystarczy dołączyć te parametry do rejestru wyświetlanych informacji.
Celem usługi jest uzyskanie informacji na temat lokalizacji miejsca, z którego została dokonana płatność. Ustalanie współrzędnych geograficznych pomaga przede wszystkim w kwestiach związanych z podatkami. Dlatego firmy coraz częściej stosują wygodne narzędzie, jakim bez wątpienia jest nowoczesna usługa geolokalizacyjna.
Stosowanie geolokalizacji jest wykorzystywane także do celów marketingowych i promocyjnych platformy sprzedażowej. Gdy sprzedawca wie, z jakiej lokalizacji są dokonywane płatności, może o wiele bardziej spersonalizować ofertę handlową wysyłaną do konkretnych klientów. Klienci są o wiele bardziej zainteresowani ofertami, które są związane z okolicą, w której mieszkają. Dlatego takie oferty reklamowe cieszą się zazwyczaj największym powodzeniem. Sprzedawca, który wysyła klientom spersonalizowane oferty handlowe, uzyskuje tym samym większe prawdopodobieństwo na powiększenie zysków firmy, a także na nawiązanie z klientem relacji opartej na zaufaniu i zrozumieniu indywidualnych potrzeb.
Geolokalizacja płatności jest świetnym narzędziem usprawniającym pracę firm sprzedających tak zwane dobra cyfrowe. Jednak usługa z powodzeniem może być również wykorzystywana w innych branżach, w których kluczowe znaczenie ma miejsce dokonania płatności. Będą to zatem np. restauracje czy salony samochodowe.