Powstanie sektora płatności mobilnych zwróciło uwagę największych firm z różnych stref biznesowych. Pomimo szumu na rynku i oczywistych korzyści dla konsumentów, klienci reagują na nowości powoli. Jeszcze dużo czasu upłynie, zanim m-płatnosci staną się powszechną praktyką. Co trzeba zrobić, aby przekonać ludzi do zmiany nawyków płatniczych?
Dostępność dla konsumentów
Dla wielu konsumentów płatności mobilne nadal stanowią abstrakcyjną koncepcję. Chociaż może się wydawać, że jest inaczej, wiele kluczowych grup demograficznych czuje się niekomfortowo w kontakcie z nowymi technologiami. Ci niecyfrowi tubylcy w końcu przekonają się do nowoczesnych metod płatniczych. Jednak wszystko wymaga czasu. Stopniowe przejście z gotówki na użycie karty kredytowej w Stanach Zjednoczonych jest doskonałym przykładem. Mimo że od dziesięcioleci są dostępne, karty kredytowe i debetowe stały się ostatnio najpopularniejszą metodą płatności mimo, że wielu konsumentów nadal woli korzystać z gotówki podczas dokonywania płatności.
Aby przekonać tych konsumentów do zaakceptowania m-płatności, dostawcy tego rodzaju usług muszą podkreślać ich wygodę i dostępność. Od rejestracji, po codzienne korzystanie z aplikacji - wszystko musi być płynne i intuicyjne. Jakakolwiek problemy w procesie rejestracji lub płatności mogą oznaczać irytację, zniecierpliwienie i niezadowolenie konsumenta, a stąd tylko krok do rezygnacji z finalizacji płatności za pośrednictwem urządzenia mobilnego.
Akceptacja sprzedawców
Dla ogromnej grupy konsumentów dostępność nie jest problemem. Ludzie bardzo entuzjastycznie poszukują technologii, które ułatwią im życie. Konsumenci ci są już zaznajomieni z korzyściami płynącymi z płatności mobilnych, ale są zniechęcani do korzystania z tej technologii ze względu na brak akceptacji samych sprzedawców.
Konsumenci nie powinni się zastanawiać, czy wybór m-płatności jest możliwy w sklepach i restauracjach, które najczęściej odwiedzają. Dopóki akceptacja sprzedawców nie będzie tak powszechna jak w przypadku kart kredytowych i debetowych, o masowe wykorzystanie mobilnych platform płatniczych najprawdopodobniej stoczyć trzeba będzie ciężką bitwę.
Sprzedawcy mogą mieć ogromny wpływ na sukces płatności mobilnych, wykorzystując je do zaoferowania klientom systemów premiowania. Przenosząc swój istniejący program nagród do funkcjonalnej, wszechstronnej aplikacji, która pozwala klientom składać zamówienia, dokonywać płatności, zarządzać swoimi kontami i zbierać nagrody z urządzeń mobilnych, sprzedawcy nie tylko przekonują konsumentów do swoich produktów i usług. Promują także m-płatności.