Sprawna, bezproblemowa, bezszelestna rozmowa – to coś, czym powinno móc się szczycić każde call center. Aby jednak rozmowy mogły przebiegać w taki sposób, konieczny jest dobór nie tylko odpowiednich pracowników, ale również odpowiedniego sprzętu, w tym właściwych słuchawek, najlepiej dedykowanych call center.
Jakie słuchawki będą odpowiednie lub po prostu wystarczające? Poniższe rady opierają się na pytania setek osób, które zastanawiały się nad tym, jak należy dobrać słuchawki właśnie do specyfiki pracy w call center.
Słuchawki – jednouszne czy dwuuszne?
Wszystko zależy od specyfiki pracy i rozmów, które są prowadzone przez pracownika. Słuchawki dwuuszne są lepszym rozwiązanie, gdy rozmowy prowadzone są w szumie, hałasie lub wokół prowadzone są inne rozmowy – znacznie lepiej ograniczają one ich słyszalność. Dodatkowo to właśnie słuchawki dwuuszne są bardziej naturalne dla ludzkiego układu słuchu, dlatego warto się na nie zdecydować, gdy rozmowy, które prowadzą pracownicy, są naprawdę długie.
Słuchawki jednouszne są lepszym rozwiązaniem, jeżeli rozmowy z klientami prowadzone są we względnej ciszy. Dodatkowo umożliwiają one znacznie większą interakcję z otoczeniem, niż słuchawki dwuuszne, a dodatkowo – jeżeli specyfika pracy wymaga również kontaktu z innymi pracownikami na żywo, również łatwiej będzie go prowadzić w słuchawkach jednousznych.
Hałas i akustyka pomieszczenia
Poszczególne modele słuchawek muszą być dopasowane do pomieszczenia, w którym będą prowadzone rozmowy. Jeżeli rozmowy będą prowadzone w głośnym otoczeniu, lub w open space, lub realnym problemem może okazać się fakt, że inny pracownik tuż obok będzie prowadził rozmowę, warto zdecydować się na słuchawki z mikrofonem z redukcją szumów – dzięki temu osoba po drugiej stornie będzie znacznie lepiej słyszeć to, co mówi do niej nasz pracownik.
Dodatkowo, do akustyki danego pomieszczenia trzeba dobrać odpowiednią czułość danego mikrofonu.
Wytrzymałość słuchawek
Zawsze warto zdecydować się na słuchawki, które będą wytrzymałe. Tym bardziej, jeżeli mogą być one ściągane bardzo często lub w przypadku, gdy ilość prowadzonych przez pracownika rozmów będzie bardzo duża. Wbrew pozorom, nie każdy model jest dedykowany do tak intensywnej i wymagającej pracy.
Dopasowanie do danego telefonu
Zanim zdecydujemy się na zakup słuchawek, należy odpowiednio dopasować je do posiadanych telefonów. Każdy z nich może mieć bowiem opcję na podłączenie słuchawek, jednak z innym złączem. Najczęściej będzie dostępny port zestawu słuchawkowego, jednak część producentów telefonów może wyposażyć swoje telefony w złącze 2,5 mm. Warto więc upewnić się, jakie złącze oferują.
W przypadku braku kompatybilności, można jednak zdecydować się na odpowiednie przejściówki, jednak w ich przypadku trzeba upewnić się, że są dostępne na rynku.
Część modeli może posiadać tzw. szybkozłączkę, czyli złącze Quick Disconnect. Dzięki niemu poszczególne modele słuchawek mogą być podłączane do telefonów z różnym wejściem słuchawkowym. Dzięki temu, jeden model słuchawek będzie bardzo uniwersalny, a dany pracownik będzie mógł prowadzić rozmowy na różnych urządzeniach. Taka opcja sprawi również, że wymiana samych telefonów w mniejszy sposób może determinować potrzebę wymiany również słuchawek.
Akcesoria i dodatki
Jeżeli oczekujemy, że zestaw słuchawkowy będzie wyposażony w poszczególne dodatki – warto sprawdzić, czy są one dostępne dla danego modelu. Dodatkowo warto upewnić się, że takie akcesoria, jak np. gąbki do słuchawek, które często są wymieniane, również są łatwo dostępne i są w atrakcyjnej dla nas cenie.
Jakie słuchawki do call center wybrać?
Dobrym rozwiązaniem okażą się słuchawki EcorePro – jest to rozwiązanie dedykowane tym osobom, które preferują lub potrzebują słuchawek jednousznych. Jeżeli jednak specyfika pracy wymaga słuchawek dwuusznych, warto sprawdzić słuchawki Blackiwire. Obie serie słuchawek oferowane są przez Poly – markę oferująca swoim klientom liczne rozwiązanie audiokonferencyjne. Jednocześnie, każda z serii słuchawek oferuje kilka zróżnicowanych modeli, w zależności od wymagań, które stawia przed sprzętem tego typu dana firma, specyfika pracy czy jej klienci.