Oferowanie produktów lub usług, które klienci chcą kupować wielokrotnie, to szansa na naprawdę udany biznes. Istnieje idealne rozwiązanie, dzięki któremu klienci nie muszą pamiętać o wysyłaniu płatności za każdy zakupiony dodatkowy produkt lub za miesiąc świadczenia usługi. Skonfigurowanie płatności cyklicznych daje możliwość automatycznej sprzedaży produktów lub usług. Optymalizuje to proces realizacji transakcji i znacznie ułatwia przewidywanie przepływów pieniężnych. W największym skrócie, chodzi o automatycznie naliczanie opłaty za przedmioty lub usługi dostarczane regularnie. Może to być dowolny okres w zależności od modelu biznesowego.
Inicjowanie płatności cyklicznych przez klienta
Proces musi zostać zainicjowany przez wstępną sprzedaż lub autoryzację karty i wygląda następująco. Klient wybiera opcję płatności cyklicznej na stronie internetowej sprzedawcy. Musi zaakceptować warunki i zaczekać na autoryzację. Następnie wprowadza dane swojej karty i potwierdza płatność. Od tej pory klient będzie automatycznie obciążany opłatą za pewien okres lub do momentu anulowania subskrypcji.
Przykład wykorzystania płatności cyklicznych
Przypuśćmy, że jesteś fanem świeżych kwiatów, więc decydujesz się je kupować, co tydzień, aby Twój dom wypełniał zawsze piękny zapach, a na Twoim stole był zawsze wazon z pięknymi kwiatami. Wolisz jednak kupić kwiaty w Internecie i na szczęście, znalazłeś sklep internetowy, który będzie je dostarczał, co tydzień. Musisz tylko wybrać opcję płatności cyklicznej i zainicjować pierwszy zakup. Od teraz będziesz automatycznie obciążany, co tydzień, a kwiaty będą dostarczane prosto do Twojego domu, dopóki nie zdecydujesz się anulować subskrypcji. Łatwe, prawda?
Jakie są zalety płatności cyklicznych z punktu widzenia sprzedawcy?
Udostępnienie płatności cyklicznych może zwiększyć sprzedaż. Pomaga zminimalizować wysiłek klienta i kontrolować przepływ gotówki. Sprzedawcy mogą być pewni, że otrzymają płatności na czas. Są w stanie przewidzieć przepływy pieniężne, dzięki czemu łatwiej im zarządzać biznesem i planować przyszłość. Istnieje możliwość skonfigurowania bezpłatnej wersji próbnej, aby klienci mogli przekonać się do tego sposobu płacenia za towary lub usługi. Jest to wygodne i oszczędza czas zarówno sprzedawcy, jak i jego klientów. Pozwala łatwiej budować silne i trwałe relacje z klientami. Klienci mogą jednocześnie subskrybować więcej usług, zwiększając tym samym konwersję. Sprzedawca ma natomiast czas, aby skoncentrować się na swojej firmie.