Model biznesowy oparty na subskrypcji wymaga pobierania opłat od klientów w określonych okresach czasu, dlatego niezbędne jest znalezienie odpowiedniego dostawcy usług płatniczych, który oferuje opcję płatności cyklicznych. Musisz mieć pewność, że otrzymasz pieniądze od klientów, co tydzień lub miesiąc. Tylko wówczas będziesz w stanie przewidzieć swoje przepływy pieniężne. Ale jak wybrać najlepszego dostawcę płatności cyklicznych dla swojej witryny?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to określić swoje potrzeby. Zastanów się, co jest bardziej opłacalne – tworzenie własnych rozwiązań w zakresie płatności czy znalezienie odpowiedniej bramki płatności. Wewnętrzny system zapewnia co prawda pełną kontrolę, ale może być czasochłonny i kosztować zbyt wiele. Jeśli potrzebujesz powtarzających się płatności tylko dla swojej witryny, lepiej wybrać operatora, który specjalizuje się w płatnościach online np. firmę Dotpay. Istnieje wiele bramek płatniczych, które oferują płatności online z opcją subskrypcji. Oto kilka kwestii, nad którymi warto się zastanowić.
Jakie rodzaje płatności są potrzebne?
Dobrze jest najpierw ustalić, jakiego rodzaju płatności potrzebuje Twoja firma. Czy chcesz przetwarzać tylko płatności cykliczne, czy też obciążać klientów jednorazowymi płatnościami np. za konkretne lub dodatkowe produkty? Bramka płatności byłaby najlepszą opcją w przypadku jednoczesnego przetwarzania płatności cyklicznych i pobierania jednorazowych opłat od klientów.
Czy operator działa w Twoim kraju
Lokalizacja Twojej firmy ma ogromne znaczenie. Nie każda bramka płatnicza będzie oferować swoje rozwiązanie dla firm w Twoim kraju. Jest to zwykle spowodowane lokalnymi przepisami bankowymi. Jeśli więc Twoja firma jest zarejestrowana w jednym z krajów europejskich, lepiej wybrać europejskiego dostawcę płatności. Oczywiście nie oznacza to, że gdy jesteś zarejestrowany w UE, nie możesz sprzedawać na całym świecie. Znajdź po prostu bramkę płatności, która oferuje transakcję w różnych walutach.
Jak długo trwa proces integracji?
Tego też nie można zignorować. Prawda jest taka, że niezależnie od tego, czy posiadasz programistów czy po prostu Cię na nich nie stać, proces integracji powinien być szybki i łatwy. Wciąż istnieje wiele rozwiązań, które wymagają tygodni konfiguracji, zanim system zacznie obciążać klientów płatnościami. Taka sytuacja generuje, rzecz jasna, poważne straty. Musisz znaleźć bramkę płatności z szybką i niezawodną integracją. Wtedy umieścisz możliwość płatności cyklicznych na swojej stronie internetowe w ciągu zaledwie paru godzin i nie stracisz pieniędzy.