Płatności cykliczne to wygodna metoda automatycznego rozliczania klientów, co miesiąc na tą samą kwotę. Podczas każdego cyklu rozliczeniowego klient otrzymuje powiadomienie drogą elektroniczną, co powoduje automatyczną płatność kartą kredytową lub przelewem. Przedstawiamy inne zalety płatności cyklicznych, poza wygodą dla sprzedawców i klientów.
Idealny sposób płatności dla szerokiej gamy firm
Powtarzające się płatności mogą nie być skuteczne dla wszystkich firm. Jednak stają się coraz bardziej popularne w branżach, które do tej pory korzystały z powtarzających się rachunków. Przykładem mogą być treści edukacyjne lub materiały szkoleniowe dostarczane klientom każdego miesiąca, kluby członkowskie, które pobierają miesięczną opłatą za członkostwo, czy przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, które pobierają opłaty za usługi, co miesiąc.
Przewidywalność wpływów pieniężnych
Ponieważ powtarzające się rachunki generowane są regularnie, jak w zegarku, cykliczne płatności gwarantują, że firma otrzyma zapłatę. Obliczenie dochodu jest niezwykle łatwe, ponieważ dokładnie wiemy, ile pieniędzy otrzymamy w określonym czasie. Możesz wykorzystać te informacje do prognozowania przyszłego wzrostu ekonomicznego. Krótko mówiąc, cykliczne płatności poprawiają przepływ gotówki i pomagają w długoterminowym planowaniu finansowym.
Mniejsze opóźnienia w płatnościach lub ich całkowite wyeliminowanie
Zarówno w przypadku klientów, jak i sprzedawców powtarzające się płatności mogą zredukować przypadki spóźnionych płatności. Dla sprzedawców jest to nie tylko korzystne z punktu widzenia przepływów pieniężnych, ale także oszczędza czas i pieniądze związane z koniecznością ścigania dłużników lub pamiętania o wysłaniu rachunku. Zamiast tego mogą oni skupić się na zadaniach, które pozwalają rozwijać lub ulepszać firmę. Klienci nie muszą już pamiętać terminów ani martwić się dodatkowymi opłatami z powodu opóźnień w płatnościach.
Poprawa relacji z klientami
Kolejną zaletą cyklicznych płatności jest to, że sprzedawcy nie muszą prowadzić niezręcznych rozmów z klientami spóźniającymi się z wpłatą należności. Dzięki temu mogą budować z nimi lepsze relacje. Klienci zyskują natomiast większą kontrolę nad płatnościami. Nie ma ryzyka, że kiedykolwiek zapomną o dokonaniu płatności, a następnie otrzymają ostrzeżenie dotyczące opóźnienia.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Pomyślmy o tym, ile energii trzeba poświęcić generując faktury w każdym tygodniu. A co z kosztami wysyłania i przetwarzania płatności? Płatności automatyczne zastępują wszystkie arkusze papieru i ręczne zadania księgowe. Dzięki automatyzacji możemy wysyłać rachunki, otrzymywać płatności i rejestrować je bez konieczności kiwnięcia palcem.