Małe i duże przedsiębiorstwa działające w Internecie, tak pod postacią sklepów jak i witryn oferujących pewne usługi, chcą by ich klienci mogli wykonać zakupy szybko, bezstresowo i bezpiecznie. W pewnym momencie tworzenia biznesplanu stoją zatem przed dylematem wyboru swojego pośrednika płatności, który pozwoli na wybranie wygodnej metody, a ponadto doda konsumentowi takie opcje jak raty, automatyczne zwroty czy możliwość skorzystania z e-portfela.
W tym artykule przyjrzymy się trzem pośrednikom, którzy figurują wysoko tak na rynku, jak i w wynikach wyszukiwania serwisu Google.
Blue Media
Logo tej firmy, kojarzące się troszkę barwami i układem z flagą Izraela, jest rozpoznawane na rynku już od pewnego, dłuższego okresu. Chociaż utraciło ostatnimi czasy na popularności względem innych firm, jest wciąż synonimem solidności.
Strona internetowa na której się pojawiamy jest zachęcająca. Od początku pojawiają się duże zdjęcia, jej układ jest przemyślany, a najważniejsze informacje są dla nas podświetlone i umieszczone tak, by nawet wychodząc można było o nie zahaczyć.
Od strony funkcjonalności i metod, Blue Media oferuje standardowe rozwiązania, jest zatem poprawnym wyborem. Mamy tu obsługę płatności szybkich, kart, poprzez link czy popularnego BLIKa. Jest tego trochę, ale brakuje niestety kilku rozwiązań mniej oczywistych, a stosowanych.
Od strony modelu White Label i skracania czasu płatności, firma oferuje bardzo duże wsparcie. Udostępniane są odpowiednie wtyczki i rozwiązania, a jest ich naprawdę sporo. Ponadto oferowane są graficzne elementy, by zgrać stronę z pośrednictwem płatności, gdyby ktoś sobie tego życzył.
Dotpay
Innym silnym konkurentem na rynku e-Commerce jest rodzimy Dotpay. Spółka wita trochę mniej efektowną, ale również przyjemną i logicznie uporządkowaną stroną. Również tuaj bardzo szybko docieramy do odpowiednich danych kontaktowych i poznajemy bardzo szeroką ofertę.
I jest w czym wybierać. Dotpay oferuje najbardziej kompleksową obsługę klienta. Ilość metod płatności jest większa i uwzględnia również obsługę terminali płatniczych, jednakże prawdziwa istota leży w dodatkowych metodach ich obsługi, nazywanych „funkcjonalnościami”. Dotpay stanął na wysokości zadania i zaoferował swoim klientom nie tylko znane i szeroko stosowane rozwiązania jak dedykowana obsługa kart MasterCard i Visa, ale również postawił na mniej konwencjonalne rozwiązania jak przelewy przez telefon z systemem IVR.
Ponadto Dotpay jest otwarty na wszelkie propozycje współpracy, również wzajemnego promowania, poprzez które zarobić mogą nie tylko ich klienci, ale na przykład informatycy. Jest to najlepsza oferta na rynku.
Hotpay
Firma nie robi dobrego wrażenia przy pierwszym poznaniu, chociażby poprzez naśladownictwo nazwy starszego konkurenta. Ich strona internetowa jest poprawna i ma dobrze ułożone treści. Na uwagę zasługuje podpięty pod nią blog, na którym poruszane są ciekawe kwestie branżowe.
Ilością ofert firma prawie dorównuje Blue Media, czyli jest ostatnia w zestawieniu, aczkolwiek najważniejsze z nich są w tej ofercie. Sposoby obsługi płatności nie są liczne, ale znajdą się wśród nich takie ciekawostki jak subskrypcje SMS. Jest to opcja alternatywna i powinna być rozważona po analizie cennika i w przypadku gdy jest ona korzystna, a nie będą nam potrzebne dodatkowe metody płatności czy udogodnienia. W kwestii implementacji, jak każda z przedstawionych firm, Hotpay wspiera swoich klientów gotowymi rozwiązaniami i poradnikami.