Bardzo szybki rozwój technologiczny doprowadził do rozwoju rynku e-commerce. Oznacza to, że jako konsumenci coraz chętniej wybieramy Internet jako naszą platformę zakupową. W związku z tym liczba e-sklepów stale się powiększa. Konsekwencją jest coraz ostrzejsza konkurencja, co dla e-konsumentów oznacza lepsze ceny i wyższą jakość obsługi. Bez oglądania się na potrzeby użytkowników i aktualne trendy na rynku e-commerce, ciężko będzie nam odnieść sukces ze swoim e-sklepem. Nie oznacza to, że pomysł na otworzenie e-sklepu jest kiepski. Rynek e-commerce jest wciąż otwarty na nowe pomysły i kreatywne podejście, dlatego warto na nim działać. Może to właśnie Twój sklep zrewolucjonizuje zakupy w sieci?
Założenie sklepu internetowego jest wprost idealnym wyjściem dla początkujących przedsiębiorców, ponieważ nie jego prowadzenie nie wiąże się z jakimiś znacznymi nakładami finansowymi. Dodatkowo, sklep internetowy nie generuje wysokich kosztów stałych – aby rozpocząć działalność nie będziesz potrzebować magazynu, stacjonarnego punktu odbioru ani pracowników. Nie można wyobrazić sobie lepszych warunków do rozpoczęcia własnej działalności. Podpowiadamy, co jeszcze trzeba zrobić, aby prowadzić własny e-sklep.
Odpowiednia forma prawna
Na początku trzeba uruchomić działalność gospodarczą. Może być jednoosobowa. Robota papierkowa jest przy tym wyjątkowo łatwa, ponieważ wszelkie dokumenty składa się w odpowiednim okienku w urzędzie gminy. Kolejne kroki to rejestracja jako płatnik podatku VAT, otworzenie rachunku bankowego oraz wybranie sposobu rozliczania księgowego. Oczywiście z czasem, kiedy twoja działalność rozrośnie się, możesz przekształcić ją w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub w spółkę akcyjną.
Oferta i nazwa
Każdy sklep, czy to internetowy czy stacjonarny, musi posiadać asortyment, którym będzie handlował. Warto zatem stworzyć profil swojej strony pod kątem towaru. Inaczej działa platforma aukcyjna, inaczej sklep specjalizujący się w sprzedaży skórzanych torebek. Nie ma co ukrywać konkurencja jest dość duża, dlatego bardzo istotne jest znalezienie dobrego dostawcy, który zaoferuje nam towar po atrakcyjnej cenie. Dobrym sposobem działania jest znalezienie niszowego produktu, którego brakuje w ofercie popularnych marek. Wówczas łatwiej zainteresujemy e-konsumentów. Pamiętajmy, że cała nasza działalność powinna być scalona w spójny wizerunek marki. Oznacza to, że zarówno nazwa, logo jak i wygląd strony internetowej powinny korespondować z tym, czym się zajmujemy.
Przyjazne narzędzia
Teraz możesz zająć się takimi sprawami jak, zakup domeny i hostingu. Jest to bardzo ważna decyzja, dlatego lepiej znaleźć dobrego dostawcę. Równie ważny jest wybór płatności online. Obecnie klienci cenią sobie takie sklepy, które posiadają bogaty wachlarz różnych metod realizacji transakcji. W tej sytuacji najlepiej skorzystać z usług pośrednika płatności online, jak Dotpay, zapewniający wysokie bezpieczeństwo Tobie i Twoim klientom.