Mówiąc o wizerunku przedsiębiorstwa bardzo często myślimy o jego odbiorze przez klientów. Tymczasem równie istotny employer branding, mający na celu pozytywne postrzeganie firmy przez pracowników zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Istnieje wiele dróg do celu, jakim jest korzystne prezentowanie się przedsiębiorstwa, jako pracodawcy. W efekcie takich działań firma jest w stanie pozyskiwać i utrzymywać wartościowych pracowników.
Atrakcyjny pracodawca, czyli jaki?
Najbardziej pozytywnym wizerunkiem mogą pochwalić się firmy, które nie tylko dbają o swoich pracowników, ale również wychodzą naprzeciw pracownikom potencjalnym. Dlatego też wśród działań związanych z employer brandingiem możemy wyróżnić te, podejmowane wewnątrz przedsiębiorstwa oraz aktywności zewnętrzne.
Kiedy pracownik czuje się dobrze w swoim miejscu pracy? Wpływa na to z całą pewnością odpowiednia atmosfera pracy. To właśnie o nią powinien zadbać pracodawca w pierwszej kolejności. Jednak nie mniej ważne jest zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju. Z kolei budowanie zaangażowania pracowników można osiągnąć poprzez właściwe wynagradzanie pracy oraz różnego rodzaju benefity.
Aby firma była atrakcyjna, jako pracodawca na zewnątrz, do grupy docelowej, czyli potencjalnych pracowników powinny być wysyłane stosowne komunikaty. Przedsiębiorstwo musi podkreślać zalety, jakie wynikają z pracy w tym konkretnym miejscu. Okazją do tego typu zewnętrznej prezentacji mogą być np. wydarzenia branżowe czy targi.
W chwili obecnej bardzo szerokie pole do działań employer brandingowych daje Internet. Promowanie się w sieci to ogromna szansa na to, aby dotrzeć do potencjalnych pracowników i spróbować przekonać ich do współpracy. Ogłoszenia o pracę zamieszczane w Internecie powinny wyróżniać się z gąszczu innych anonsów. Doskonałym sposobem na dotarcie do szerszego grona odbiorców może być niezwykle popularny Youtube. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować specjalne nagrania promujące firmę i rekrutację. Równie skutecznym narzędziem działań employer brandingowych mogą być media społecznościowe. Strona internetowa przedsiębiorstwa powinna posiadać stale aktualizowaną zakładkę „Kariera”
Warto podkreślić, że strategia employer brandingowa nie może być przeprowadzona bez konkretnego planu opartego na solidnej wiedzy. Tylko wówczas może być naprawdę skuteczna.