Blogi stają się coraz potężniejszym narzędziem marketingowym. Jeśli osoby tworzące je mają głowy na karku i dbają o każdy szczegół, jaki się na nich znajduje, pomagają odnieść sukces sklepom internetowym. Trzeba jednak pamiętać, że nic się samo nie dzieje, a samo stworzenie bloga nie generuje ruchu i nie zwiększa sprzedaży. Trzeba poświęcić na niego trochę czasu i pieniędzy, aby ten mógł odwdzięczyć się z nawiązką.
Aby blog mógł generować przychód sklepu, sam musi kusić internautów. Jak stworzyć swojego bloga dla sklepu i rozpocząć nowy rozdział content marketingu swojej firmy?
Oto słów kilka, jak stworzyć pupilka (który może stać się tajną bronią):
-
Po co blog?
Zanim przedstawię jak stworzyć bloga i jak się nim zająć, chciałabym zagaić odnośnie tego, po co w ogóle interesować się tego typu przedsięwzięciem. Jest to doskonały sposób na rozpowszechnianie informacji o swojej firmie, promowanie jej, pomoc przy wyborze produktu, ale oczywiście wszystko pozbawione arogancji i narcyzmu. Blog pozwala nam budować opinię o swojej marce, otoczkę związaną np. z historią produktów, samego sklepu. Wizerunek utrwala się w świadomości czytelników, gdy mogą liczyć na cykliczne pojawianie się wpisów i ich wysoką jakość.
-
Aktywacja i pierwsze kroki
Większość platform sklepów internetowych ma możliwość stworzenia bloga przy e-sklepie. Zazwyczaj nie jest to nic skomplikowanego i wymagającego specjalistycznej wiedzy – zaufajmy intuicji. Dzięki aktywacji blog będzie widoczny dla Google i możemy zacząć go sukcesywnie pozycjonować. Dodawanie meta-tagów i keywords jest konieczne dla skutecznego budowania pozycji bloga w wyszukiwarkach. Dodawaj na niego wartościową treść, opatrz ją zdjęciami, dbaj o słowa kluczowe – zobacz jak rośniesz w rankingach!
-
Treść
Do tego tematu trzeba podejść z pieczołowitą starannością. Nie możemy dublować treści, w żaden sposób kopiować z innych stron. Google jest bardzo surowe w tym aspekcie. Dba o wysoką jakoś tekstów dzięki algorytmom Panda i Pingwin, które wyszukują strony internetowe o niskiej jakości treści. Takie przypadki nie maja szans na TOP 10 w wyszukiwarce. Poświęćmy więc czas i postarajmy się, aby nasza treść była unikalna, a docenią to nie tylko rankingi, ale co ważniejsze – czytelnicy.
Nie trać więc czasu i jeśli masz pomysł, chęć i sklep do wypromowania – zakładaj bloga. Dbaj o niego, pozycjonuj, publikuj atrakcyjną treść, a ruch w twoim sklepie zgęstnieje!