Zakupy w Internecie stają coraz popularniejsze. Niektórzy konsumenci najpierw wybierają produkty w "realu", a następnie kupują je online. Sprawdź kiedy warto udać się do tradycyjnego sklepu, a kiedy lepiej kupić towar w sieci!
Konsumenci robią zakupy w Internecie przede wszystkim żeby zaoszczędzić czas i pieniądze. Dodatkowo w sieci można kupić produkty, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Z kolei do tradycyjnych sklepów w galeriach handlowych udajemy się coraz częściej traktując to jako sposób na spędzenie wolnego czasu i dodatkową rozrywkę.
Zakupy w Intrenecie kontra tradycyjny sklep – wady i zalety
Zasadniczym plusem zakupów online jest logistyka i wygoda, dzięki którym bez wychodzenia z domu możemy zrobić duże zakupy o dowolnej porze. Istotną zaletą jest fakt, że towary zakupione online są zwykle tańsze od tych oferowanych przez sklepy stacjonarne. Coraz częstszym zjawiskiem jest oglądanie wybranych produktów w tradycyjnym sklepie, a następnie kupowanie ich w sieci. Bywa jednak, że poszukując konkretnego przedmiotu w sklepie stacjonarnym mamy ograniczone możliwości wyboru. Z kolei internetowe zakupy dają nam nieograniczony dostęp do różnych sklepów i produktów. W celu znalezienia najatrakcyjniejszych ofert konsumenci chętnie korzystają także z porównywarek internetowych.
Dużym atutem zakupów przez Internet jest możliwość zapoznawać się z informacjami o danym produkcie. Dodatkowo możemy zasięgnąć opinii innych użytkowników, czytając fora i komentarze dotyczące wybranych towarów.
Internetowe zakupy mają także pewne wady. Wśród nich można wymienić: czas oczekiwania na towar, nieznaczne różnice w otrzymanym towarze, a tym umieszczonym na zdjęciu, czy w ogóle nieotrzymanie towaru.
Natomiast jeżeli mowa o tradycyjnych zakupach trzeba przyznać, że dla wielu osób takie zakupy to źródło rozrywki i weekendowych wypraw rodzinnych. Przy zakupie odzieży czy obuwia możemy wszystko przymierzyć i zobaczyć jak wyglądamy, dopasować do naszych wymiarów, ocenić jakość i fakturę.
Chociaż e-handel szybko się rozwija to nadal wielu konsumentów kupuje produkty tylko w w sklepach stacjonarnych. Wybierają taki rodzaj shoppingu z przyzwyczajenia lub ze względu na możliwość dokładnego obejrzenia produkt przed jego zakupem. Niektóre osoby boją się ryzyka otrzymania innego produktu niż zamawiali.
Dla konsumentów, które systematycznie kupują online istotna jest możliwość dostawy do domu, a także oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze, atrakcyjne ceny, bogaty wybór produktów, często niedostępnych nigdzie indziej.