Okazuje się, że na wybór właściwego urządzenia do wykonania zakupów w sieci ma wpływ wiele rozmaitych czynników. Ciekawie wypadają wyniki raportu Business Insider, według którego Amerykanki częściej niż mężczyźni robią zakupy online oraz znacznie częściej robią zakupy przy pomocy smartfonu bądź tabletu. To samo badanie pokazuje również wyraźnie, że pośród ankietowanych Amerykanów, robiących zakupy w sieci kobiety stanowiły 65.5% użytkowników, podczas gdy mężczyźni jedynie 35.5%. Wcześniej np. proporcje te były zupełnie odwrotne. A jak wygląda sytuacja w Polsce?
Nasza rodzima sytuacja prezentuje się trochę inaczej niż w Stanach Zjednoczonych. Konsumenci w Polsce mają zgoła odmienne zwyczaje. Według raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska, ponad połowa internautów przynajmniej raz dokonała zakupu online. W grupie badanych konsumentów kobiety stanowiły 53%, a mężczyźni 47%. Co więcej w sieci kupują osoby w wieku pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, posiadające wyższe wykształcenie oraz z dochodami przekraczającymi 3000 złotych miesięcznie.
Dlaczego kupujemy online przez telefon?
Jeżeli mowa o motywacjach do dokonywania zakupów w sklepach online, to większość ankietowanych deklaruje, że ceni sobie szczególnie całodobowy dostęp do e-sklepów. Równie ważna dla e-konsumentów okazuje się niezwykła wygoda i brak konieczności wychodzenia z domu w celu dokonania konkretnego zakupu. Następnym atrakcyjnym udogodnieniem jest możliwość porównania ofert oraz atrakcyjniejsze ceny, na które zwróciło uwagę 55 % respondentów. Jeśli chodzi o mobilność płatności online, to szczególnie cenione są za możliwość podpięcia do telefonu karty płatniczej oraz fakt, że transakcję można zrealizować z dowolnego miejsca o jakiejkolwiek godzinie.
Jakich urządzeń mobilnych używamy?
Urządzenia, przez które Polacy dokonują zakupów to głównie laptopy, które wciąż są najpopularniejszym narzędziem do realizacji transakcji online. Na drugim miejscu wylądował smartfon a na trzecim tablet. Jeśli chodzi o wady płatności mobilnych to Polscy konsumenci wskazują na niedostosowanie wielu stron do urządzeń typu smartfon. Na szczęście serwisy płatności online udoskonalają wciąż swoje usługi i tak Dotpay oferuje dostoswane specjalnie na smartfony metody płatności online, jak SkyCach, mPay i BLIK. Użytkownik może wybrać metodę najbardziej odpowiadającą jego potrzebom, jednak w ogólnym rozrachunku wszystkie są przyjaznymi aplikacjami umożliwiającymi wygodne kupowanie za pomocą telefonu.