Czy wiesz, że nawet jednosekundowe opóźnienie w szybkości ładowania strony ma ogromny wpływ na konwersję? To samo dotyczy zbyt skomplikowanego i zbyt długiego procesu dokonywania płatności. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że 3 na 10 potencjalnych klientów dokonuje zakupu podczas wizyty na stronie sklepu internetowego? Zakładając, że pozostałe siedem osób nigdy nie wróci na Twoją stronę, pozostało tylko trzech kupujących, których możesz zamienić w stałych klientów. To, co musisz zrobić, to zapewnić klientom optymalny proces płatności.
Przyczyny porzucenia koszyka
Jednym z głównych powodów porzucania koszyka z zakupami jest zbyt długi lub zbyt skomplikowany proces płatności. Kolejne powody to zmuszanie klientów do założenia konta oraz ukrywanie całkowitych kosztów zamówienia. Wszystko to wpływa na doświadczenia zakupowe e-konsumentów. Ludzie porzucają koszyki również wtedy, gdy są zdezorientowani, np. zbyt wiele rzeczy na stronie rozprasza ich. Ogólnie rzecz biorąc, im więcej kroków podczas wykonywania transakcji, tym mniejsza szansa na konwersję.
Wyobraź sobie, że musisz odwiedzić sklep spożywczy tylko po to, żeby kupić pomidory. Idziesz między półkami z warzywami i nagle otrzymujesz niespodziewaną ofertę dotyczącą spodenek do biegania czy pasty wybielającej do zębów. Nie potrzebujesz przecież pasty, żeby zrobić pyszną pomidorówkę. A teraz wyobraź sobie reakcje klientów, gdy wyświetlasz im nieistotne oferty z całej witryny podczas realizacji konkretnej transakcji. To musi być frustrujące!
Przyjęcie uproszczonego systemu płatności
Ludzie oczekują coraz lepszych doświadczeń zakupowych i to jest powód, dla którego tradycyjni detaliści walczą o przetrwanie, a e-handel kwitnie. Na pewno dobrze znasz uczucie oczekiwania w kolejce.W zakupach online czas jest najważniejszy. Jeśli strona nie ładuje się wystarczająco szybko, a ty nie masz zbyt dużo cierpliwości, porzucisz ją.
Jedno z badań pokazuje, że ponad połowa użytkowników online nie jest w stanie czekać dłużej, niż 3 sekundy na załadowanie strony. Jedna sekunda może mieć, zatem decydujący wpływ na konwersję. Jeśli nie zrobisz nic, aby poprawić szybkość ładowania strony, dajesz swoim klientom doskonały powód do zakupów u konkurencji.
Żaden klient sklepu internetowego nie lubi być zmuszany do rejestracji, zwłaszcza, gdy chce kupić tylko jeden przedmiot. Możesz zapewnić swoim kupującym opcję realizacji płatności w statusie gościa, cały czas mając dostęp do informacji o kliencie, które wykorzystasz do przyszłych działań marketingowych.
Cały proces płatności powinien zostać zredukowany do minimalnej liczby kliknięć i wypełnień formularzy, bez przekierowań. To nie tylko ułatwienie dla kupujących, ale również wygodniejsze zarządzanie transakcjami.