Fundamentem sukcesu na rynku e-commerce jest staranne i właściwe wybranie operatora płatności online. Rozwiązań jest całe mnóstwo. Mogą to być np. dwie, komplementarne firmy lub tzw. integrator. Na rynku znajdziemy masę instytucji oferujących swoje usługi e-przedsiębiorcom, jednak przy wyborze warto kierować się zestawem kilku zasad, które pomogą zoptymalizować nasz interes i przyczynią się do jego sukcesu.
W tej chwili, nowe sklepy internetowe pojawiają się praktycznie z dnia na dzień, co wynika z tego, że coraz więcej użytkowników kupuje w sieci. Zakupy online są po prostu szybsze, łatwiejsze i wygodniejsze dla konsumentów chcących zaoszczędzić swój czas i pieniądze. Prowadząc biznes internetowy warto wybrać takiego operatora, który będzie kompatybilny z danym modelem biznesowym. W artykule, radzimy czym kierować się przy wyborze dostawcy tego rodzaju usług.
Czekanie na przelew
Powinien to być jeden z najważniejszych czynników przy wyborze operatora, ponieważ płatności elektroniczne działają na zasadzie konta przejściowego. Tak więc pieniądze z zamówień najpierw trafiają na konto wybranego operatora. E-przedsiębiorca dopiero potem zleca wykonanie przelewu na swoje konto. Jeśli dany biznes wymaga finansowej płynności ze względu na przyjęty model „drop shippingu”, okres oczekiwania na przelew będzie kluczowy dla podjęcia decyzji o wyborze operatora. Należy zachować czujność, ponieważ zdarza się, że pośrednicy obiecują przelew już na drugi dzień, a sprzedawca czeka kilka kolejnych. Bywa, że przedkładane oferty często różnią się w praktyce, warto więc poszukać opinii innych klientów i użytkowników. Dobrym wyjściem jest zażądani listy obsługiwanych placówek i skontaktowanie się z jedną z nich z zapytaniem o referencje.
Wybór e-transferu
Zazwyczaj e-przedsiębiorcy mogą wybierać spośród e-transferu automatycznego lub półautomatycznego. Pierwszy polega na tym, że kupujący przenoszony jest na stronę, z której wybiera swój bank, loguje się na konto, po czym zatwierdza swoją transakcję. E-transfer półautomatyczny jest obecnie już przestarzały i rzadko spotykany. W tym wypadku trzeba samodzielnie wypełnić dane w formularzu przelewu. Dzisiejsi e-konsumenci cenią sobie jednak szybkie przelewy, dlatego warto wybrać operatora, który zapewni naszym klientom jak najwyższą jakość obsługi z pakietem najnowocześniejszych i najszybszych metod płatności online.
Wysokość opłat
Operatorzy z reguły chwalą się wyjątkowo niską prowizją, czym próbują zachęcić do skorzystania ze swoich usług. Najczęściej prowizja jest faktycznie niska, jednak nie dla wszystkich banków. Te popularne placówki bankowe są droższe, tak że wysokość prowizji waha się od 0,9 do 2,8% za przelew. Często też w przypadku poszczególnych usługodawców trzeba uiszczać stałą opłatę w wysokości kilkudziesięciu groszy za każdy przelew. Rozpatruj zatem koszty obsługi płatności pod względem rachunku całościowego.