System e-płatności powinien zostać wdrożony w każdym nowoczesnym sklepie internetowym, który chce przyciągnąć nowych klientów, utrzymać stałych i wygrywać nieustanną walkę z konkurencją. Sprawdzony system e-płatności to najprostsza droga do zwiększenia obrotów sklepu. Wymieniamy kilka powodów, dla których warto wdrożyć e-płatności.
Komfort i bezpieczeństwo
Płatności drogą internetową są niezwykle wygodne zarówno z punktu widzenia kupującego, jak i sprzedawcy. Pozwalają na zminimalizowanie liczby czynności, które należy podjąć, aby zapłacić za towar kupiony w e-sklepie. Płatności można obecnie dokonywać nie tylko siedząc przed ekranem komputera. Coraz więcej e-konsumentów wykorzystuje do tego celu urządzenia mobilne. Wybranie odpowiedniego operatora płatności daje także poczucie bezpieczeństwa i gwarancje, że wszystkie dokonywane za jego pośrednictwem transakcje będą całkowicie bezpieczne.
Duży wybór kanałów płatności
Im więcej kanałów i metod płatności udostępnia sprzedawca, tym większa szansa na sfinalizowaną transakcję. Choć większość e-klientów korzysta z najbardziej popularnych sposobów zapłaty za towar takich, jak szybki przelew czy płatność kartą, znajdą się jednak i tacy, którzy zainteresowani są nowoczesnymi metodami płatności. Chociażby wspominanymi płatnościami mobilnymi. Jeżeli zależy nam na szerokim wyborze kanałów płatności, skorzystajmy z usług operatora Dotpay, obsługującego prawie 200 różnych kanałów płatności. Dzięki temu każdy klient może znaleźć metodę zapłaty idealnie dopasowaną do jego potrzeb i oczekiwań.
Skracanie ścieżki płatności
E-klienci chcą kupować w sklepach internetowych szybko, wygodnie i bez zbędnych formalności. Możliwość zrobienia zakupów dosłownie jednym kliknięciem, przypomina nieco nasze działania na serwisach społecznościowych. Jedno kliknięcie wystarczy tutaj, aby polubić czyjeś zdjęcie czy udostępnić ciekawe nagranie. Nic dziwnego, że wymagania wobec płatności droga internetową są podobne. Wdrożenie systemu e-płatności pozwala na skrócenie ścieżki płatności. Tu ukłon w stronę klientów i trendów rynkowych.
Automatyczne powiadamianie o dokończeniu płatności
Systemy e-płatności posiadają dziś rozmaite funkcjonalności. Jedną z bardziej przydatnych jest automatyczne wysyłanie wiadomości mailowych, które mają przypominać o dokończeniu transakcji i pozwalają to zrobić w wygodny sposób. Taki mail zawiera link, który przenosi klienta bezpośrednio do formularza płatności, gdzie może kontynuować przerwaną procedurę. To doskonały sposób na zabezpieczenie transakcji w przypadku problemów technicznych, ale również przeciwdziałanie świadomemu porzucaniu koszyka z zakupami przez e-klientów.