Systemy płatności elektronicznych to skuteczny oręż w walce o nowych klientów. Nic dziwnego, że sklepy internetowe wykorzystują szeroką paletę możliwości zapłaty za towar, jako najskuteczniejszy sposób przyciągnięcia i zatrzymania klientów. Bez elektronicznych systemów płatności trudno wyobrazić sobie współczesny e-handel.
Wyprzedzanie konkurencji
Rynek zakupów internetowych jest ogromny. Co rusz powstają nowe sklepy, które muszą przebijać się ze swoją ofertą w gąszczu innych, bardziej doświadczonych firm. O konkurencyjności danego sklepu decyduje między innymi zdolność dostosowania się do potrzeb i preferencji klientów. Im większe doświadczenie ma przedsiębiorca działający w sektorze handlu elektronicznego, tym większą zyskuje świadomość. Sklepy online, które działają dłużej chętniej wykorzystują rozmaite systemy płatności. Ich właściciele zdają sobie sprawę z oczekiwań klientów w tym zakresie.
Płatność za pobraniem to nie wszystko
Z opcji płatności za pobraniem wciąż korzysta spora grupa e-klientów. To tradycjonaliści, których trudno przekonać do bardziej nowoczesnych form płatności. Jednak elektroniczne sposoby zapłaty za towary kupione w sklepach internetowych zyskują coraz większą popularność. Szybkie płatności internetowe cenią klienci, którym zależy na komforcie i ekspresowym tempie transakcji. Wypełnianie blankietów przelewów i długie oczekiwanie na zamówienie wywołuje u nich irytację i zniecierpliwienie. Są przyzwyczajeni do tego, że paroma kliknięciami mogą w Internecie załatwić wszystko. Pośrednicy płatności tacy, jak Przelewy24, Moje Płatności, DotPay, PayU znani są większości e-klientów. Trudno już wyobrazić sobie bez nich zakupy w sieci.
Nowoczesne systemy płatności to inwestycja
Wdrożenie nowoczesnych systemów i zintegrowanie ich z platformą własnego sklepu sporo kosztuje. Sprzedawcy mogą wydać na ten cel nawet tysiąc złotych, a to dopiero początek wydatków. Pojawiają się następne koszty, których wysokość uzależniona jest od formy współpracy i sposobów rozliczania z danym operatorem. Sklepy płacą miesięczne abonamenty albo prowizje od poszczególnych transakcji. Warto zaznaczyć, że im wyższe obroty sklepu, tym niższe prowizje. Dlatego wraz z rozwojem biznesu przedsiębiorcy mogą negocjować korzystniejsze warunki rozliczeń z operatorami płatności. Szeroki wybór systemów płatności to inwestycja, która na pewno po jakimś czasie przynosi zyski. Klienci sklepów online lubią mieć wybór. Dotyczy to zarówno szerokiego asortymentu, jak i wielu możliwości zapłaty za towar.